Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Remont remontem a tiry jeździły i będą jeździć. Przed remontem jak był znak 3,40 to auta o wysokości 3,80 się mieściły pod wiaduktem a 3,90 już nie. Ale większość kierowców których auta przekraczały 3,80 objeżdżały wiadukt przez Zawadę i wjeżdżały do Szydłowa tuż za wiaduktem. To i tak bliżej do Gorzowa niż jechać przez Wałcz.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
http://www.rpo.wzp.pl/download/index/biblioteka/320
No w końcu jakieś konkrety. Ale dla czego to tak długo będzie trwało???
Mam trochę zdjęć z Naszych lokalnych linii kolejowych. Potem coś powrzucam.
No w końcu jakieś konkrety. Ale dla czego to tak długo będzie trwało???
Mam trochę zdjęć z Naszych lokalnych linii kolejowych. Potem coś powrzucam.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Dworce jak perły.
Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Wałcz chcą razem z miejscowościami nadmorskimi wziąć udział w programie pod nazwą "Sznur Pereł”. Chodzi o zabytkowe dworce kolejowe, które teraz są zaniedbane, a po remontach wykonanych za unijne pieniądze byłyby perłami architektury.
"Sznur Pereł” to projekt, dzięki któremu w ramach Euroregionu Pomerania zainteresowane miasta będą mogły wykonać remonty dworców PKP uzyskując dofinansowanie w wysokości do 85% kosztów inwestycji. Najpierw jednak trzeba spełnić kilka warunków. - Przede wszystkim właścicielem budynku powinien być samorząd, a nie PKP. Miasto zainteresowane przebudową dworca powinno też w ramach Pomeranii współpracować z zagranicznym partnerem, który realizował będzie bliźniaczy projekt - powiedział nam Paweł Kosicki, koordynator projektów wykonywanych przez "Bahnstadt”, który wczoraj odwiedził Drawsko Pomorskie.
Drawsko spełnia te warunki i ma ogromne szanse na udział w projekcie. Szanse mają również Złocieniec i Wałcz, pod warunkiem, że staną się wkrótce właścicielami dworców. Drawski samorząd kupił dworzec od PKP w styczniu 2006 r. za 120 tys. złotych. Ponieważ udział w programie "Naszyjnik Pereł” wiąże się ze zmianą tych planów, powstała koncepcja wykorzystania budynku dworca w Drawsku Pomorskim jako centrum turystyki i promocji. O tym, kto ostatecznie weźmie udział w programie, wiadomo będzie do końca listopada.
(źródło: Głos Koszaliński, 10 października 2008)
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Znów kursują szynobusy do Wałcza. :jupi: Po remoncie wiaduktu w Szydłowie kursuje SA105. Niestey nie wiem który numer :oops:
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
W istocie. Oto klika fotek z wczoraj:
Niestety nowy wiadukt nie ma już klimatu. Jest za to funkcjonalny.
I jesczcze wspomniany SA105-001:
Niestety nowy wiadukt nie ma już klimatu. Jest za to funkcjonalny.
I jesczcze wspomniany SA105-001:
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Na stronie http://www.bahn.de pojawił się nowy rozkład jazdy 2008/2009.
Pociągi z Piły do Wałcza, będą dojeżdżać do stacji Wałcz Raduń 6 razy dziennie.
Odjazdy z Piły:
6:10
8:10
13:22
15:29
17:19
18:43
Odjazdów z Wałcza nie sprawdzałem...
Pociągi z Piły do Wałcza, będą dojeżdżać do stacji Wałcz Raduń 6 razy dziennie.
Odjazdy z Piły:
6:10
8:10
13:22
15:29
17:19
18:43
Odjazdów z Wałcza nie sprawdzałem...
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Też o tym chciałem napisać. Ciekawe ile ton obciążenia jest w stanie wytrzymać ta konstrukcja?Bocian pisze:Przęsło tego wiaduktu wydaje się bardzo cienkie.
A tak przy okazji, chociaż trochę odbiegnę od tematu. W piątek podczas prac ziemnych przy tym wiadukcie znaleziono jakąś pozostałość po ostatniej wojnie światowej. Znaleziskiem zaopiekował się patrol saperski.
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Hmm dziwne, z tego co widzę to będzie 6 kursów dziennie z Wałcza do Piły i 6 Z Piły do Wałcza... Żeby na zapowiedziach się nie skończyło. A z tym Raduniem to prawda? Bo na DK10 dalej brakuje szlabanów.
Co do przęsła - chyba jest odpowiednie skoro do Wałcza jeżdżą po nim towarowe.
Co do przęsła - chyba jest odpowiednie skoro do Wałcza jeżdżą po nim towarowe.
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Pewnie jest odpowiedni. Podejrzewam, że to po prostu większa ilość ułożonych blisko siebie niskich belek zamiast klasycznych dwóch wielkich blachownic.
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Dzisiaj w południe zamiast naszego małego pilsko-wałeckiego SA105-001 przyjechał do Wałcza trochę większy SA108-005, podobno pożyczony z trasy na Krzyż.
Przyczyną zamiany była awaria tego pierwszego. W tym miejscu pozdrowienia dla pana konduktora (kierownika pociągu?), tudzież podziękowania za miłą i pouczającą rozmowę o finansach, spółkach i innych pierdółkach na kolei :)
Przyczyną zamiany była awaria tego pierwszego. W tym miejscu pozdrowienia dla pana konduktora (kierownika pociągu?), tudzież podziękowania za miłą i pouczającą rozmowę o finansach, spółkach i innych pierdółkach na kolei :)
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
A tak z ciekawości zapytam: jak się przedstawia frekwencja? Sam widziałem, że w piątek jest nawet spora - widziałem kurs o 14.34 (pełny SA105). A jak się to przedstawia w pozostałe dni tygodnia?
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Jeżdżę dosyć losowo tą trasą, więc ciężko mi o jakieś ogólne obserwacje, ale z tego co widzę, to na tych co sensowniejszych kursach jeździ około 15 osób, w porywach nawet cały szynobus jest pełny, a jak kurs a o jakiejś dziwnej godzinie, to jadą tylko ze dwie osoby.
Wydaje mi się, że układający rozkład powinni bardziej brać pod uwagę to, do kogo kierują swoją ofertę. Kursy ustawione rano i koło 14. mają więcej pasażerów - korzystają dojeżdżający do i z pracy/szkoły, ale już np. kursy o 12.10 z Piły i o 12.43 z Wałcza nie są chyba zbyt trafione, bo wtedy nie ma prawie nikogo - ciężko zresztą stwierdzić, do kogo adresowany jest ten kurs - kto miałby być tą sporą grupą pasażerów, która by jeździła o tej porze?
Zamiast tego kursu w południe przydałby się chociaż jeden kurs wieczorem - np. o 20.25 z Piły (bo o 20.12 przyjeżdża do Piły pociąg z Bydgoszczy, a o 20.20 z Poznania - byłaby fajna przesiadka do Wałcza), a potem koło 21 z Wałcza - dowoziłby ludzi do Piły na trzecią zmianę.
Także rano można by wprowadzić drobną zmianę: teraz szynobus odjeżdża z Piły o 8.20 i jest w Wałczu o 8.50, stoi tam 15 minut i wyjeżdża do Piły o 9.07. Natomiast do Piły przyjeżdża rano o 8.28 pociąg z Krzyża i jest podobno kilka osób chętnych na przesiadkę do Wałcza. Jeśli szynobus odjeżdżałby 10 minut później z Piły, tzn. o 8.30, to mogliby się spokojnie przesiąść, a reszta rozkładu jazdy szynobusu i tak nie uległa by zmianie.
Pan konduktor (kierownik pociągu chyba) z którym wczoraj o tym rozmawiałam mówił, że jak pisał sam z siebie pisma o korekty w rozkładzie jazdy, to dostał po premii :? Tak więc, to my - pasażerowie musimy słać pisma, chociaż to i tak pewnie nic nie zmieni...
Ceny połączeń Piła-Wałcz są atrakcyjne: 4,5zł normalny bilet i 2,83 ulgowy, więc przy sensowniej rozplanowanych godzinach odjazdów szynobus powinien mieć zawsze swoich pasażerów :)
Zobaczymy co przyniesie nowy rozkład... po cichu liczę na to, że jednak od nowego rozkładu, a przynajmniej od nowego roku (bo chodzą słuchy, ze wcześniej się nie uda) pociąg będzie jeździł w końcu aż na Wałcz Raduń - to byłaby niesamowita reklama tego pociągu w samym Wałczu - przejeżdżając przez miasto pociąg przecinałby ze cztery solidne ulice, więc wszyscy by widzieli, że jeździ, a ponadto bliżej by mieli ludzie wracający ze szpitala wojskowego i ogólnie ci wszyscy, którzy do tej pory musieli gnać przez całe miasto na autobus do Piły :D
Wydaje mi się, że układający rozkład powinni bardziej brać pod uwagę to, do kogo kierują swoją ofertę. Kursy ustawione rano i koło 14. mają więcej pasażerów - korzystają dojeżdżający do i z pracy/szkoły, ale już np. kursy o 12.10 z Piły i o 12.43 z Wałcza nie są chyba zbyt trafione, bo wtedy nie ma prawie nikogo - ciężko zresztą stwierdzić, do kogo adresowany jest ten kurs - kto miałby być tą sporą grupą pasażerów, która by jeździła o tej porze?
Zamiast tego kursu w południe przydałby się chociaż jeden kurs wieczorem - np. o 20.25 z Piły (bo o 20.12 przyjeżdża do Piły pociąg z Bydgoszczy, a o 20.20 z Poznania - byłaby fajna przesiadka do Wałcza), a potem koło 21 z Wałcza - dowoziłby ludzi do Piły na trzecią zmianę.
Także rano można by wprowadzić drobną zmianę: teraz szynobus odjeżdża z Piły o 8.20 i jest w Wałczu o 8.50, stoi tam 15 minut i wyjeżdża do Piły o 9.07. Natomiast do Piły przyjeżdża rano o 8.28 pociąg z Krzyża i jest podobno kilka osób chętnych na przesiadkę do Wałcza. Jeśli szynobus odjeżdżałby 10 minut później z Piły, tzn. o 8.30, to mogliby się spokojnie przesiąść, a reszta rozkładu jazdy szynobusu i tak nie uległa by zmianie.
Pan konduktor (kierownik pociągu chyba) z którym wczoraj o tym rozmawiałam mówił, że jak pisał sam z siebie pisma o korekty w rozkładzie jazdy, to dostał po premii :? Tak więc, to my - pasażerowie musimy słać pisma, chociaż to i tak pewnie nic nie zmieni...
Ceny połączeń Piła-Wałcz są atrakcyjne: 4,5zł normalny bilet i 2,83 ulgowy, więc przy sensowniej rozplanowanych godzinach odjazdów szynobus powinien mieć zawsze swoich pasażerów :)
Zobaczymy co przyniesie nowy rozkład... po cichu liczę na to, że jednak od nowego rozkładu, a przynajmniej od nowego roku (bo chodzą słuchy, ze wcześniej się nie uda) pociąg będzie jeździł w końcu aż na Wałcz Raduń - to byłaby niesamowita reklama tego pociągu w samym Wałczu - przejeżdżając przez miasto pociąg przecinałby ze cztery solidne ulice, więc wszyscy by widzieli, że jeździ, a ponadto bliżej by mieli ludzie wracający ze szpitala wojskowego i ogólnie ci wszyscy, którzy do tej pory musieli gnać przez całe miasto na autobus do Piły :D
Re: Linia kolejowa Piła - Wałcz
Jeśli chodzi o rozkład jazdy to duży wpływ na jego kształt mają samorządy lokalne, gdyż to one w większości finansują kursowanie na lokalnych liniach. Tak jest w przypadku Piła-Wałcz. Zatem skłaniałbym sie raczej do pisania do samorządów a nie do kolei. Władz kolei specjalnie nie interesuje o której jadą. Ważne, że dostają za swój pociagokilometr dotacje z budżetu, a te z kolei płyną z kasy samorzadów.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.