Pilskie kolejowe klimaty
Re: Pilskie Klimaty
Uściślijmy: likwidacji ulega tylko stanowisko dyżurnego ruchu peronowego. Był on zatrudniany przez PKP PR i jego działalność polegała m.in. na sprawdzaniu zajętości toru i potwierdzaniu tego faktu dyżurnemu ruchu dysponującemu przez przekręcenie klucza w specjalnej skrzynce położonej przy danym torze czy chociażby wyprawianie pociągów ze stacji osobowej. Obsługiwał on tez formalności związane z obsługą pociągów PR. Zapowiadanie pociągów to była czynność dodatkowa i też dziwi mnie, że tej czynności nie wykonywał ktoś inny. Natomiast dyżurny ruchu dysponujący zarządza ruchem na stacji i tenże nie może być zlikwidowany. Jest to stanowisko występujące na każdym posterunku ruchu (stacji, posterunku odgałęźnym itp). Dyżurni ruchu są pracownikami PKP PLK. Obecnie na stacji w Pile zamontowano kamery, które umożliwią dyżurnemu ruchu dysponującemu obserwację zajętości torów. W nowoczesnych urządzeniach sterowania ruchem kontrola zajętości torów jest realizowana przez czujniki czy tez odcinki izolowane torów i stan zajętości jest sygnalizowany na pulpicie sterowania przez wyświetlenie na czerwono obrazu toru.
Wracając do zapowiadania. Na wielu dworcach jest specjalna osoba do zapowiadania i świadczy usługi dla wszystkich spółek odpłatnie. W Poznaniu np. zapowiada pociągi automat, ale w sytuacjach awaryjnych jest osoba zapowiadająca "na żywo".
Wracając do zapowiadania. Na wielu dworcach jest specjalna osoba do zapowiadania i świadczy usługi dla wszystkich spółek odpłatnie. W Poznaniu np. zapowiada pociągi automat, ale w sytuacjach awaryjnych jest osoba zapowiadająca "na żywo".
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie Klimaty
Dzięki Piterek za szersze wyjaśnienie. :) Z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że może być wszystko dobrze.
Swoją drogą wczoraj byłem nieco zaskoczony. Mimo, iż w budce peronowego dyżurnego ruchu siedziała kobieta, to pociąg zapowiedział głos męski. :) Ktoś wie jak wygląda to dzisiaj?
Swoją drogą wczoraj byłem nieco zaskoczony. Mimo, iż w budce peronowego dyżurnego ruchu siedziała kobieta, to pociąg zapowiedział głos męski. :) Ktoś wie jak wygląda to dzisiaj?
Re: Pilskie Klimaty
Dodam jeszcze, że sam osobiście miałem na peronie 3 praktyki jeszcze z czasów technikum. Poza tym równiez na peronie 6 był niegdyś dyżurny peronowy, który obsługiwał tę stronę dworca.
Na osłodę fotka ostatniego Dokera w tym roku, jadącego przez Piłę a także kibelka nr 1111
Na osłodę fotka ostatniego Dokera w tym roku, jadącego przez Piłę a także kibelka nr 1111
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie Klimaty
Czy ktoś się orientuje czy przez nasze miasto planowane jest "puszcznie" pociagów InterRegio? Bo jak narazie omijaja nasze miasto wielkim łukiem...
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lis 2007, 13:56
- Lokalizacja: Piła
Re: Pilskie Klimaty
To ja może uzupełnię wypowiedź Piterka. Panie, które pracowały jako dyżurne peronowe, do końca września będą jeszcze przychodziły do pracy na peronie 3, tylko po to, by zapowiadać przyjazdy i odjazdy pociągów w godzinach od 7 do 19. Poza tymi godzinami jest cisza. Co będzie w październiku - nie wiadomo, ale prawdopodobnie cisza.
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie Klimaty
Od 7 września pociąg interREGIO będzie wyjeżdżał rano ze Słupska, a trasę przez Koszalin, Białogard, Szczecinek i Piłę będzie pokonywał o 30 minut krócej od zlikwidowanego pociągu pospiesznego, oto fragment z informacji ze strony pkp pr. Będzie to pierwszy pociąg IR przejeżdżający przez Piłe.
Re: Pilskie Klimaty
Piła, jako jedno z niewielu większych miast w okolicy nie posiada tych sprytnych tablic na peronach, które pokazują o której i dokąd odjeżdża pociąg z danego toru, a teraz jeszcze zapowiadać nie będą...
Ale może nie każdy jest takim talentem, co wsiada do pociągu Poznań-Słupsk, zamiast Słupsk-Poznań, gdy stoją przy jednym peronie :oops:
Ale może nie każdy jest takim talentem, co wsiada do pociągu Poznań-Słupsk, zamiast Słupsk-Poznań, gdy stoją przy jednym peronie :oops:
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie Klimaty
"Przewozy Regionalne wsłuchują się w głosy podróżnych
Dwa ponad stutysięczne miasta Słupsk i Koszalin nie zostaną pozbawione połączenia z Poznaniem. Decyzja Przewozów Regionalnych o kolejnym nowym pociągu interREGIO to efekt wielu próśb docierających od mieszkańców Pomorza. Pociąg rusza 7 września.
„Po ponad 40 latach PKP Intercity odcina nas od reszty Polski. A za miesiąc rozpoczynamy naukę w Poznaniu. Jeśli nie Wy, to pozostanie nam furmanka lub rower” – napisali do nas studenci z Koszalina i Słupska. „Dwa ponad stutysięczne miasta zapewniające frekwencję w obu pociągach zostaną odcięte od reszty Polski. Przeczy to (...) interesom mieszkańców Koszalina i Słupska. Przeczy zdrowemu rozsądkowi. Proszę Waszą firmę o wypełnienie powstałej luki” – to fragment korespondencji z jednym z naukowców Politechniki Poznańskiej.
Takich listów, maili i telefonów otrzymaliśmy bardzo dużo, a przeprowadzona wraz z samorządowcami województw pomorskiego i zachodniopomorskiego analiza wykazała racjonalność uruchomienia pociągu interREGIO na tej trasie. Dlatego dla osieroconych pasażerów mamy zdroworozsądkową wiadomość: Nie zaprzęgajcie koni do furmanek!
Od poniedziałku 7 września pociąg interREGIO będzie wyjeżdżał codziennie o godzinie 7.30 ze Słupska, a o 18.20 z Poznania. Trasę powrotną przez Piłę, Szczecinek, Białogard i Koszalin będzie pokonywał o 40 minut krócej od kursującego dotąd pociągu pospiesznego. Kolejnym powodem do zadowolenia będzie cena przejazdu – mniejsza od dotychczasowej stosowanej przez PKP IC. Przejazd całą trasą będzie kosztował 41 zł, a ze zniżką studencką tylko 25,83 zł.
Warto dodać, że uruchomienie tego połączenia było możliwe dzięki dobrej współpracy różnych firm kolejowych. Pilną potrzebę wypuszczenia tego pociągu w trasę zrozumieli nasi koledzy - kolejarze z PKP Polskie Linie Kolejowe (zarządcy infrastruktury kolejowej), którzy błyskawicznie ułożyli rozkład jazdy oraz z PKP CARGO, którzy wyrazili zgodę na zmianę rozkładu swoich pociągów towarowych tak, by umożliwić przejechanie pociągu Przewozów Regionalnych na newralgicznych odcinkach. W imieniu pasażerów dziękujemy."
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,260.html
Dwa ponad stutysięczne miasta Słupsk i Koszalin nie zostaną pozbawione połączenia z Poznaniem. Decyzja Przewozów Regionalnych o kolejnym nowym pociągu interREGIO to efekt wielu próśb docierających od mieszkańców Pomorza. Pociąg rusza 7 września.
„Po ponad 40 latach PKP Intercity odcina nas od reszty Polski. A za miesiąc rozpoczynamy naukę w Poznaniu. Jeśli nie Wy, to pozostanie nam furmanka lub rower” – napisali do nas studenci z Koszalina i Słupska. „Dwa ponad stutysięczne miasta zapewniające frekwencję w obu pociągach zostaną odcięte od reszty Polski. Przeczy to (...) interesom mieszkańców Koszalina i Słupska. Przeczy zdrowemu rozsądkowi. Proszę Waszą firmę o wypełnienie powstałej luki” – to fragment korespondencji z jednym z naukowców Politechniki Poznańskiej.
Takich listów, maili i telefonów otrzymaliśmy bardzo dużo, a przeprowadzona wraz z samorządowcami województw pomorskiego i zachodniopomorskiego analiza wykazała racjonalność uruchomienia pociągu interREGIO na tej trasie. Dlatego dla osieroconych pasażerów mamy zdroworozsądkową wiadomość: Nie zaprzęgajcie koni do furmanek!
Od poniedziałku 7 września pociąg interREGIO będzie wyjeżdżał codziennie o godzinie 7.30 ze Słupska, a o 18.20 z Poznania. Trasę powrotną przez Piłę, Szczecinek, Białogard i Koszalin będzie pokonywał o 40 minut krócej od kursującego dotąd pociągu pospiesznego. Kolejnym powodem do zadowolenia będzie cena przejazdu – mniejsza od dotychczasowej stosowanej przez PKP IC. Przejazd całą trasą będzie kosztował 41 zł, a ze zniżką studencką tylko 25,83 zł.
Warto dodać, że uruchomienie tego połączenia było możliwe dzięki dobrej współpracy różnych firm kolejowych. Pilną potrzebę wypuszczenia tego pociągu w trasę zrozumieli nasi koledzy - kolejarze z PKP Polskie Linie Kolejowe (zarządcy infrastruktury kolejowej), którzy błyskawicznie ułożyli rozkład jazdy oraz z PKP CARGO, którzy wyrazili zgodę na zmianę rozkładu swoich pociągów towarowych tak, by umożliwić przejechanie pociągu Przewozów Regionalnych na newralgicznych odcinkach. W imieniu pasażerów dziękujemy."
http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,260.html
Re: Pilskie Klimaty
Ciekawi mnie tylko czym PR będzie obsługiwać ten pociąg. Bo jakbym miał kiblem jechac ze Słupska do Poznania to chyba wolałbym poszukać połaczenia z przesiadką i pojechac pospiesznym. Chyba, że PR wrzuci na te trasy np tzw. bohuny.
Swoją drogą to PKP IC powinno jednak oddać wagony otrzymane od PKP PR, które to wyremontowały sporą ich częśc za pieniądze unijne i dzięki własnym staraniom o nie, a IC najpierw wagony otrzymało a teraz likwiduje połaczenia.
Swoją drogą to PKP IC powinno jednak oddać wagony otrzymane od PKP PR, które to wyremontowały sporą ich częśc za pieniądze unijne i dzięki własnym staraniom o nie, a IC najpierw wagony otrzymało a teraz likwiduje połaczenia.
Re: Pilskie Klimaty
Witam!
A teraz co: górka rozrządową "zredukowano" do minimum, do Poznania nadal jest tylko jeden tor (zawsze mnie zastanawiało w którą stronę on prowadzi :smile4: ), a pociągi na trasie jadą ze średnią prędkością 42km/h, no a teraz jeszcze nawet pani na PKP nie będzie można posłuchać :cry:
A miasto powstało oczywiście na dłuuuugo przed koleją żelazną, ale fakt dobrego położenia geograficznego spowodował, że w naszym mieście kiedyś tam postawiono na kolej i myślałam, że tak już zostanie (zresztą komu ja to tłumaczę)
A do błędu się przyznaje i przepraszam z góry :wink:
(do tego, że się czepiasz się już przyzwyczaiłam :mryellow: , i kiedy twoja racja to masz pełne Prawo czepiać się i mi nic do tego :D )
Za skrót przepraszam i wyjaśniam: stacja Piła Główna była kiedyś dużym węzłem kolejowym (oczywiście nieporównywalnym np. z Poznaniem czy Warszawą) a wiązało się to z posiadaniem tak zwanej górki rozrządowej, na której to przeformowywało się dziennie nawet setkę pociągów na dobę (a kilkadziesiąt dziennie na pewno). Ten proceder miał miejsce jeszcze do lat 90. Po za tym w planach wtedy jeszcze rządu Polski Ludowej był stały rozwój stacji w Pile. (Dodam że w latach 70 były plany modernizacji linii Piła-Poznań łącznie z budową drugiego toru).ziolek pisze:I skąd ten skrót myślowy, że Piła była zawsze ważnym węzłem kolejowym?
A teraz co: górka rozrządową "zredukowano" do minimum, do Poznania nadal jest tylko jeden tor (zawsze mnie zastanawiało w którą stronę on prowadzi :smile4: ), a pociągi na trasie jadą ze średnią prędkością 42km/h, no a teraz jeszcze nawet pani na PKP nie będzie można posłuchać :cry:
A miasto powstało oczywiście na dłuuuugo przed koleją żelazną, ale fakt dobrego położenia geograficznego spowodował, że w naszym mieście kiedyś tam postawiono na kolej i myślałam, że tak już zostanie (zresztą komu ja to tłumaczę)
A do błędu się przyznaje i przepraszam z góry :wink:
(do tego, że się czepiasz się już przyzwyczaiłam :mryellow: , i kiedy twoja racja to masz pełne Prawo czepiać się i mi nic do tego :D )
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie Klimaty
(Spoko. Nie bój się. Czasem już sobie odpuszczam czepianie.) ;)
Może będą podstawiać ED 72. Nie tak dawno jeden taki pociąg widziałem w Pile podstawiony do Bydgoszczy. Myślę, że jako IR lepiej by się sprawdził. W każdym razie cieszy, że pojawiła się konkurencja. :) Ostatnie podróże pośpiesznymi z IC ze względu na tłok i arogancje konduktorów żle wspominam. :?Piterek pisze:Ciekawi mnie tylko czym PR będzie obsługiwać ten pociąg. Bo jakbym miał kiblem jechac ze Słupska do Poznania to chyba wolałbym poszukać połaczenia z przesiadką i pojechac pospiesznym. Chyba, że PR wrzuci na te trasy np tzw. bohuny.
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie Klimaty
Fragment Tygodnika Nowego.
Póki co, przekazywane przez megafon informacje dla podróżnych nadal funkcjonują na pilskim dworcu. Głośniki zamilkną w październiku. Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu nie widzi w tym problemu: - Pasażer posiada informację wizualną i megafonową o odjazdach i przyjazdach pociągów - zauważa Jan Wojciński.
I tu jest zaprzeczenie samemu siebie. Bo jeśli znikną w październiku komunikaty to jak pasażer posiada info wizualna i megafonowa hahaha
Póki co, przekazywane przez megafon informacje dla podróżnych nadal funkcjonują na pilskim dworcu. Głośniki zamilkną w październiku. Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu nie widzi w tym problemu: - Pasażer posiada informację wizualną i megafonową o odjazdach i przyjazdach pociągów - zauważa Jan Wojciński.
I tu jest zaprzeczenie samemu siebie. Bo jeśli znikną w październiku komunikaty to jak pasażer posiada info wizualna i megafonowa hahaha
Re: Pilskie Klimaty
A z jakiej okazji odbył się ów przejazd? Bo to raczej niezwykła rzadkość - szynobus w Ujściu :mryellow:
Re: Pilskie Klimaty
Szynobus wynajęty został przez PTTK na rajd Szlakiem Zamków i Pałaców do pałacu w Jabłonowie. Trasa szynobusu Piła-Motylewo-Ujście-Mirosław i z powrotem.
Re: Pilskie Klimaty
Ech... szkoda, że nie było to szerzej rozreklamowane, bo chętnie bym się przejechał tym, co pozostało z linii do Czarnkowa (do tego z magiczną prędkością nie przekraczającą 40 km/h).
Re: Pilskie Klimaty
Na stronie http://www.pkp.pl można zobaczyć kolejny odcinek KolejTV a w nim akcent z naszego regionu.
Filmik dostępny tutaj:
Pozdrowienia dla Bogumiła :)
Filmik dostępny tutaj:
Pozdrowienia dla Bogumiła :)
Re: Pilskie Klimaty
Jakiś czas temu widziałem, że poc. Piła - Chojnice obsługiwała SP32, czy to zwykłe zestawienie składu "nieszynobusowego", czy też zupełny przypadek?
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie Klimaty
Taka informacja dziś do mnie napłyneła. Przkazuje osobom zaineteresowanym foceniem: :)
"W dniach 09.02 – 12.02 z uwagi na defekty autobusów serii SA132 nizej
wymienione pociągi prowadzić jako ROPS:
- 80222 i 80228 relacji Krzyż – Piła Gł.
- 80223 i 80227 relacji Piła Gł. – Krzyż
Parametry techniczne – V max. 100 km/h, Q – 100 t., % ham. 111,
zestawienie 2 B, lokomotywa SU 45."
Pozdrawiam.
"W dniach 09.02 – 12.02 z uwagi na defekty autobusów serii SA132 nizej
wymienione pociągi prowadzić jako ROPS:
- 80222 i 80228 relacji Krzyż – Piła Gł.
- 80223 i 80227 relacji Piła Gł. – Krzyż
Parametry techniczne – V max. 100 km/h, Q – 100 t., % ham. 111,
zestawienie 2 B, lokomotywa SU 45."
Pozdrawiam.
Re: Pilskie Klimaty
Korzystając z wtorkowego słońca wybrałem się na rower. Akurat trafiłem na wspomniany pociąg zastępczy:ziolek pisze:Taka informacja dziś do mnie napłyneła. Przkazuje osobom zaineteresowanym foceniem: :)
"W dniach 09.02 – 12.02 z uwagi na defekty autobusów serii SA132 nizej
wymienione pociągi prowadzić jako ROPS:
- 80222 i 80228 relacji Krzyż – Piła Gł.
- 80223 i 80227 relacji Piła Gł. – Krzyż
Parametry techniczne – V max. 100 km/h, Q – 100 t., % ham. 111,
zestawienie 2 B, lokomotywa SU 45."
Pozdrawiam.
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie Klimaty
Witam. Ostatnie prawie godzinne opóźnienia pociągów ze Szczecina i Krzyża spowodowały dośc długie oczekiwanie w Pile na przesiadkę na niestety autobus zatem pstryknałem kilka fotek... Może komuś się przydadzą kiedyś....
Ps. Przepraszam za jakość ale z ręki po zmroku niezaciekawie się robi zdjęcia...
Przy okazji może mi ktoś powie co robi ten długi sznurek wagonów w Pile?
z pozdrowieniem
Ps. Przepraszam za jakość ale z ręki po zmroku niezaciekawie się robi zdjęcia...
Przy okazji może mi ktoś powie co robi ten długi sznurek wagonów w Pile?
z pozdrowieniem
Re: Pilskie Klimaty
Jeśli chodzi o sznurek wagonów pomiędzy peronem 6. a centrum, to są to wagony, którym minął czas naprawy rewizyjnej, a właściciel (najprawdopodobniej Przewozy Regionalne i PKP Cargo) - nie mają pieniędzy (bardziej prawdopodobne) lub potrzeby (mniej prawdopodobne) ich odsyłać do naprawy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie Klimaty
Od ponad roku sporo też stoi/stało przy lini na Krzyż na wysokości dworca towarowego.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.