Pilskie kolejowe klimaty
- Sturmgewehr
- Posty: 82
- Rejestracja: 28 sty 2008, 19:31
- Lokalizacja: Festung Schneidemühl
- Kontakt:
Re: Pilskie Klimaty
Mam takie pytanie, czy "piętrusy" są jeszcze w ogóle w użyciu??
Wygodne były, trzeba przyznać, i szkoda że poznikały z większości połączeń.
pozdrawiam
Wygodne były, trzeba przyznać, i szkoda że poznikały z większości połączeń.
pozdrawiam
Re: Pilskie Klimaty
W użyciu są, ale raczej sporadycznym - czasem na linii Poznań-Wolsztyn i składach Interregio (np. Przemyśl-Wrocław czy Bydgoszcz-Warszawa).
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Możnaby jeszcze pod tą kategorie podczepić wagony push-pull Kolei Mazowieckich.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
A przy okazji czy ktoś wie jak stare mogą być te dwuosiowe węglarki? O Es niestety mało informacji w internecie.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Witam. W jakich godzinach kursuje ten skład i czy jeszcze go gdzieś można indziej spotkać w naszej okolicy?Bosman pisze:osobówka do Krzyża,
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Coś pesymistycznego.
Zanosi się, że pociąg Berlin-Gdańsk jednak nie pojedzie przez Piłę.
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... erwcu.html
Zanosi się, że pociąg Berlin-Gdańsk jednak nie pojedzie przez Piłę.
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... erwcu.html
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Wow. Ale niektórzy szybko działają. :) Już link wstawiony. Więcej takich ludzi proszę. :)
Pozwolę sobie jeszcze w temacie okrąglaka wstawić link.
Pozwolę sobie jeszcze w temacie okrąglaka wstawić link.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Ten skład, aczkolwiek nie zawsze z czerwoną SU42 (SM42) odjeżdża z Piły około 13:30, później wraca o 15:14 (dzisiaj widziana SU45-174). Następny odjazd z Piły do Krzyża 15:46. Dalej to już nie wiem, sprawdziłem tylko te najbliższe połączenia.EREN pisze:Witam. W jakich godzinach kursuje ten skład i czy jeszcze go gdzieś można indziej spotkać w naszej okolicy?
Pozdrawiam.
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
11 marca 2010 i wylot w kierunku Pn-Zach:
Hit dnia jak dla mnie: Gagarin 798 + niespodziewany TLK45107 z EP07-361 (jechał z opóźnieniem ponad 15 min.)
Wałczobus SA132-011 jako 80725
Zaszynobus 13:30 do Krzyża z SU42-536 (megaskład :lol: )
Hit dnia jak dla mnie: Gagarin 798 + niespodziewany TLK45107 z EP07-361 (jechał z opóźnieniem ponad 15 min.)
Wałczobus SA132-011 jako 80725
Zaszynobus 13:30 do Krzyża z SU42-536 (megaskład :lol: )
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Cały artykuł to niestety czysta i zupełna fantazja - przebudowa torowiska linii Piła-Tczew tak, by "wchodziło" na stację razem z liniami z Kutna i Poznania, to kompletny i całkowity science-fiction! Jedyne, co można i trzeba zrobić, to zamontowanie na końcu Zakopiańskiej sygnalizacji i zmiana kategorii przejazdu na C (przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną obsługiwaną przez nastawnię Pł1) - to rozwiązanie tanie i w mojej opinii wystarczające zupełnie (zwłaszcza, że ruch zarówno pasażerski jak i towarowy do Chojnic jest stosunkowo niewielki)!mariusz1983 pisze:http://www.rynek-kolejowy.pl/14895/1489 ... aglaka.htm
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Eh Panie i Panowie.
Zgadzam się z Wami,ale...
W internecie owszem spotkać można komentarze wykazujące zbulwersowanie stanem okrąglaka. W rozmowach ze znajomymi i nieznajomymi podobne spotykam opinie. Ale niestety i napisze to z wielkim żalem. Niemal nikt nie chce firmować swoją twarzą walki o okrąglaka. Zazwyczaj wszystko sprowadza się do słów w prywatnych, bądź internetowych dyskusjach. Teraz gdy szansa na uratowanie budynku nigdy nie była tak duża na placu boju pozostały osoby, które można zliczyć na palcach i jest ich coraz mniej.
Jeśli miałby mieć miejsce scenariusz, o którym PKP pisze (zagospodarowanie okrąglaka, pod warunkiem wcześniejszej przebudowy węzła,a co jak wiemy związane jest długim okresem czasu) to wówczas każdy głos w tej sprawie będzie bardzo cenny.Zachęcam by ten głos miał charakter publiczny.
A póki co zapraszam wszystkich na najbliższe piątkowe spotkanie.
Zgadzam się z Wami,ale...
W internecie owszem spotkać można komentarze wykazujące zbulwersowanie stanem okrąglaka. W rozmowach ze znajomymi i nieznajomymi podobne spotykam opinie. Ale niestety i napisze to z wielkim żalem. Niemal nikt nie chce firmować swoją twarzą walki o okrąglaka. Zazwyczaj wszystko sprowadza się do słów w prywatnych, bądź internetowych dyskusjach. Teraz gdy szansa na uratowanie budynku nigdy nie była tak duża na placu boju pozostały osoby, które można zliczyć na palcach i jest ich coraz mniej.
Jeśli miałby mieć miejsce scenariusz, o którym PKP pisze (zagospodarowanie okrąglaka, pod warunkiem wcześniejszej przebudowy węzła,a co jak wiemy związane jest długim okresem czasu) to wówczas każdy głos w tej sprawie będzie bardzo cenny.Zachęcam by ten głos miał charakter publiczny.
A póki co zapraszam wszystkich na najbliższe piątkowe spotkanie.
- obserwator
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 sty 2006, 07:51
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Podziękowano: 1 raz
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Jestem laikiem w sprawach kolejnictwa ale aż ze zdziwienia otworzyłem mapę. Zmiana wyjazdu z pilskiego dworca to wielka inwestycja! Czy nie wystarczy zwykła automatyczna bramka jak przy wyjeździe z Piły drogą na Kotuń? Snucie takich planów jak w przytoczonym artykule (linku) to paranoja finansowa i odkładanie sprawy okrąglaka w bliżej niesprecyzowaną przyszłość.karpil pisze:Cały artykuł to niestety czysta i zupełna fantazja - przebudowa torowiska linii Piła-Tczew tak, by "wchodziło" na stację razem z liniami z Kutna i Poznania, to kompletny i całkowity science-fiction! Jedyne, co można i trzeba zrobić, to zamontowanie na końcu Zakopiańskiej sygnalizacji i zmiana kategorii przejazdu na C (przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną obsługiwaną przez nastawnię Pł1) - to rozwiązanie tanie i w mojej opinii wystarczające zupełnie (zwłaszcza, że ruch zarówno pasażerski jak i towarowy do Chojnic jest stosunkowo niewielki)!mariusz1983 pisze:http://www.rynek-kolejowy.pl/14895/1489 ... aglaka.htm
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Monitorował ktoś dzisiaj sytuację pociągu Kołobrzeg - Poznań na stacji Piła Gł. Po awanturze z poprzedniego tygodnia poprawiło się coś?
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że w składzie były dwie jednostki EN57. A ludzie i tak narzekali, że stoją :)
A to porcja wspomnień z zimy (08.02.2010)
Miejmy nadzieję, że w tym wydaniu zobaczymy ją za rok...
A to porcja wspomnień z zimy (08.02.2010)
Miejmy nadzieję, że w tym wydaniu zobaczymy ją za rok...
Re: Pilskie kolejowe klimaty
A okazało sie, że zgodnie z rozkładem dwie jednostki EN57 są wpisane planowo - konia z rzędem temu, kto racjonalnie wyjaśni dlaczego do tej pory jeździł tylko jeden.Piterek pisze:Z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że w składzie były dwie jednostki EN57. A ludzie i tak narzekali, że stoją :)
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Przewozy Regionalne są w stanie wyjaśnić taką sytuację bardzo prosto:
"Braki taborowe, a my staramy się ze wszystkich sił, by mimo tego pasażerowi mogli dojechać do pracy i szkoły" :wink:
Dlatego trzeba być wdzięcznym, że cokolwiek jeździ :mryellow: .
"Braki taborowe, a my staramy się ze wszystkich sił, by mimo tego pasażerowi mogli dojechać do pracy i szkoły" :wink:
Dlatego trzeba być wdzięcznym, że cokolwiek jeździ :mryellow: .
Re: Pilskie kolejowe klimaty
W tym roku zima pokonała stare jednostki elektryczne, które na mrozie psuły się na potęgę. A fundusze na naprawy były zerowe.
Dzisiejszy poranny gość w Pile: SU46-022
A tu filmik z przejazdu: http://www.vimeo.com/10176446
Dzisiejszy poranny gość w Pile: SU46-022
A tu filmik z przejazdu: http://www.vimeo.com/10176446
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Pociąg osobowy 87326 do Leszna przez Poznań przejeżdża przez przystanek Piła Leszków. :)
A to pociąg sieciowy spółki PKP Energetyka w okolicy Dworca Celnego.
A to pociąg sieciowy spółki PKP Energetyka w okolicy Dworca Celnego.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Dzisiejsza wyprawa do Interloku zaowocowała takimi oto obrazkami:
Px48-1907 już rozpalony. Jego właściciel był dziś oglądać efekt ponad 2 lat prac. Jeszcze tylko malowanie i wyruszy w drogę na Żuławy aby tam w sezonie wozić turytów. Jest to chyba pierwszy prywatny parowóz w Polsce.
Poza tym stoi TKt48-18. Z niepotwierdzonych informacji jest gotowa do próby na torze.
Gotowe kotły do OKz32-2 oraz Ty42-107 dziś były załadowane na platformy i gotowe do wywózki do Chabówki.
Px48-1907 już rozpalony. Jego właściciel był dziś oglądać efekt ponad 2 lat prac. Jeszcze tylko malowanie i wyruszy w drogę na Żuławy aby tam w sezonie wozić turytów. Jest to chyba pierwszy prywatny parowóz w Polsce.
Poza tym stoi TKt48-18. Z niepotwierdzonych informacji jest gotowa do próby na torze.
Gotowe kotły do OKz32-2 oraz Ty42-107 dziś były załadowane na platformy i gotowe do wywózki do Chabówki.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
http://www.rynek-kolejowy.pl/15791/Remo ... uskiem.htm
Nie licząc komentarza oburzonego internauty o Pile ani słowa. :(
Nie licząc komentarza oburzonego internauty o Pile ani słowa. :(
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.