Pilskie kolejowe klimaty

Awatar użytkownika
Sturmgewehr
Posty: 82
Rejestracja: 28 sty 2008, 19:31
Lokalizacja: Festung Schneidemühl
Kontakt:

Re: Pilskie Klimaty

Post autor: Sturmgewehr »

Mam takie pytanie, czy "piętrusy" są jeszcze w ogóle w użyciu??
Wygodne były, trzeba przyznać, i szkoda że poznikały z większości połączeń.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
karpil
Posty: 193
Rejestracja: 24 sty 2006, 22:15
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Re: Pilskie Klimaty

Post autor: karpil »

W użyciu są, ale raczej sporadycznym - czasem na linii Poznań-Wolsztyn i składach Interregio (np. Przemyśl-Wrocław czy Bydgoszcz-Warszawa).
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Możnaby jeszcze pod tą kategorie podczepić wagony push-pull Kolei Mazowieckich.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

A przy okazji czy ktoś wie jak stare mogą być te dwuosiowe węglarki? O Es niestety mało informacji w internecie.
Awatar użytkownika
rudylis
Posty: 24
Rejestracja: 14 lis 2006, 02:04
Lokalizacja: London-Piła

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: rudylis »

Obrazek

Wstęp do kolei dużych prędkości . Ekspres z Chojnic ;)
Awatar użytkownika
EREN
Posty: 506
Rejestracja: 09 lut 2006, 23:35
Lokalizacja: Wlkp, Zach-pom...

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: EREN »

Bosman pisze:osobówka do Krzyża,

Obrazek
Witam. W jakich godzinach kursuje ten skład i czy jeszcze go gdzieś można indziej spotkać w naszej okolicy?
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Coś pesymistycznego.
Zanosi się, że pociąg Berlin-Gdańsk jednak nie pojedzie przez Piłę.
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... erwcu.html
Awatar użytkownika
marsza
Posty: 25
Rejestracja: 20 maja 2006, 10:54
Lokalizacja: Piła Podlasie Szamocin

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: marsza »

ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Wow. Ale niektórzy szybko działają. :) Już link wstawiony. Więcej takich ludzi proszę. :)

Pozwolę sobie jeszcze w temacie okrąglaka wstawić link.
Awatar użytkownika
Bosman
Posty: 20
Rejestracja: 29 lis 2007, 17:36
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Bosman »

EREN pisze:Witam. W jakich godzinach kursuje ten skład i czy jeszcze go gdzieś można indziej spotkać w naszej okolicy?
Ten skład, aczkolwiek nie zawsze z czerwoną SU42 (SM42) odjeżdża z Piły około 13:30, później wraca o 15:14 (dzisiaj widziana SU45-174). Następny odjazd z Piły do Krzyża 15:46. Dalej to już nie wiem, sprawdziłem tylko te najbliższe połączenia.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
EREN
Posty: 506
Rejestracja: 09 lut 2006, 23:35
Lokalizacja: Wlkp, Zach-pom...

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: EREN »

Dzięki wielkie za informacje.
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

11 marca 2010 i wylot w kierunku Pn-Zach:

Obrazek
Hit dnia jak dla mnie: Gagarin 798 + niespodziewany TLK45107 z EP07-361 (jechał z opóźnieniem ponad 15 min.)

Obrazek
Wałczobus SA132-011 jako 80725

Obrazek
Zaszynobus 13:30 do Krzyża z SU42-536 (megaskład :lol: )
Awatar użytkownika
karpil
Posty: 193
Rejestracja: 24 sty 2006, 22:15
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: karpil »

Cały artykuł to niestety czysta i zupełna fantazja - przebudowa torowiska linii Piła-Tczew tak, by "wchodziło" na stację razem z liniami z Kutna i Poznania, to kompletny i całkowity science-fiction! Jedyne, co można i trzeba zrobić, to zamontowanie na końcu Zakopiańskiej sygnalizacji i zmiana kategorii przejazdu na C (przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną obsługiwaną przez nastawnię Pł1) - to rozwiązanie tanie i w mojej opinii wystarczające zupełnie (zwłaszcza, że ruch zarówno pasażerski jak i towarowy do Chojnic jest stosunkowo niewielki)!
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Eh Panie i Panowie.

Zgadzam się z Wami,ale...

W internecie owszem spotkać można komentarze wykazujące zbulwersowanie stanem okrąglaka. W rozmowach ze znajomymi i nieznajomymi podobne spotykam opinie. Ale niestety i napisze to z wielkim żalem. Niemal nikt nie chce firmować swoją twarzą walki o okrąglaka. Zazwyczaj wszystko sprowadza się do słów w prywatnych, bądź internetowych dyskusjach. Teraz gdy szansa na uratowanie budynku nigdy nie była tak duża na placu boju pozostały osoby, które można zliczyć na palcach i jest ich coraz mniej.

Jeśli miałby mieć miejsce scenariusz, o którym PKP pisze (zagospodarowanie okrąglaka, pod warunkiem wcześniejszej przebudowy węzła,a co jak wiemy związane jest długim okresem czasu) to wówczas każdy głos w tej sprawie będzie bardzo cenny.Zachęcam by ten głos miał charakter publiczny.

A póki co zapraszam wszystkich na najbliższe piątkowe spotkanie.
Awatar użytkownika
obserwator
Posty: 320
Rejestracja: 16 sty 2006, 07:51
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękowano: 1 raz
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: obserwator »

karpil pisze:
Cały artykuł to niestety czysta i zupełna fantazja - przebudowa torowiska linii Piła-Tczew tak, by "wchodziło" na stację razem z liniami z Kutna i Poznania, to kompletny i całkowity science-fiction! Jedyne, co można i trzeba zrobić, to zamontowanie na końcu Zakopiańskiej sygnalizacji i zmiana kategorii przejazdu na C (przejazd wyposażony w sygnalizację świetlną obsługiwaną przez nastawnię Pł1) - to rozwiązanie tanie i w mojej opinii wystarczające zupełnie (zwłaszcza, że ruch zarówno pasażerski jak i towarowy do Chojnic jest stosunkowo niewielki)!
Jestem laikiem w sprawach kolejnictwa ale aż ze zdziwienia otworzyłem mapę. Zmiana wyjazdu z pilskiego dworca to wielka inwestycja! Czy nie wystarczy zwykła automatyczna bramka jak przy wyjeździe z Piły drogą na Kotuń? Snucie takich planów jak w przytoczonym artykule (linku) to paranoja finansowa i odkładanie sprawy okrąglaka w bliżej niesprecyzowaną przyszłość.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

Monitorował ktoś dzisiaj sytuację pociągu Kołobrzeg - Poznań na stacji Piła Gł. Po awanturze z poprzedniego tygodnia poprawiło się coś?
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że w składzie były dwie jednostki EN57. A ludzie i tak narzekali, że stoją :)

A to porcja wspomnień z zimy (08.02.2010)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miejmy nadzieję, że w tym wydaniu zobaczymy ją za rok...
Obrazek
Caesar
Posty: 93
Rejestracja: 11 cze 2007, 19:23
Lokalizacja: Karlsberg
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Caesar »

Piterek pisze:Z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że w składzie były dwie jednostki EN57. A ludzie i tak narzekali, że stoją :)
A okazało sie, że zgodnie z rozkładem dwie jednostki EN57 są wpisane planowo - konia z rzędem temu, kto racjonalnie wyjaśni dlaczego do tej pory jeździł tylko jeden.
Awatar użytkownika
karpil
Posty: 193
Rejestracja: 24 sty 2006, 22:15
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: karpil »

Przewozy Regionalne są w stanie wyjaśnić taką sytuację bardzo prosto:
"Braki taborowe, a my staramy się ze wszystkich sił, by mimo tego pasażerowi mogli dojechać do pracy i szkoły" :wink:
Dlatego trzeba być wdzięcznym, że cokolwiek jeździ :mryellow: .
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

W tym roku zima pokonała stare jednostki elektryczne, które na mrozie psuły się na potęgę. A fundusze na naprawy były zerowe.

Dzisiejszy poranny gość w Pile: SU46-022

Obrazek

A tu filmik z przejazdu: http://www.vimeo.com/10176446
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

Pociąg osobowy 87326 do Leszna przez Poznań przejeżdża przez przystanek Piła Leszków. :)
Obrazek Obrazek

A to pociąg sieciowy spółki PKP Energetyka w okolicy Dworca Celnego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Dzisiejsza wyprawa do Interloku zaowocowała takimi oto obrazkami:

Px48-1907 już rozpalony. Jego właściciel był dziś oglądać efekt ponad 2 lat prac. Jeszcze tylko malowanie i wyruszy w drogę na Żuławy aby tam w sezonie wozić turytów. Jest to chyba pierwszy prywatny parowóz w Polsce.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Poza tym stoi TKt48-18. Z niepotwierdzonych informacji jest gotowa do próby na torze.
Obrazek Obrazek

Gotowe kotły do OKz32-2 oraz Ty42-107 dziś były załadowane na platformy i gotowe do wywózki do Chabówki.
Obrazek Obrazek
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

http://www.rynek-kolejowy.pl/15791/Remo ... uskiem.htm
Nie licząc komentarza oburzonego internauty o Pile ani słowa. :(
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się