Pilskie kolejowe klimaty
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
- Sturmgewehr
- Posty: 82
- Rejestracja: 28 sty 2008, 19:31
- Lokalizacja: Festung Schneidemühl
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Porażka.mariusz1983 pisze:http://www.zycie.pila.pl/informacje/201 ... /index.php
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Z tego wynika, że priorytet dla krzyżowań pociągów ma kierunek z Poznania do Piły. Przypominam, że tam na znacznym odcinku jest jeden tor, co wymusza mijanki. Czas jazdy pewnie mógłby się skrócić, gdyby nastąpił remont odcinka Wargowo - Złotniki. Tam obecnie tor jest w stanie agonalnym i prędkość ograniczona do 20 km/h.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=3510
Kursujący od soboty zaszynobus na trasie Piła - Krzyż...
Kursujący od soboty zaszynobus na trasie Piła - Krzyż...
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Cytat za infokolej.pl (notka z 22.11-2010):Piterek pisze:Z tego wynika, że priorytet dla krzyżowań pociągów ma kierunek z Poznania do Piły. Przypominam, że tam na znacznym odcinku jest jeden tor, co wymusza mijanki. Czas jazdy pewnie mógłby się skrócić, gdyby nastąpił remont odcinka Wargowo - Złotniki. Tam obecnie tor jest w stanie agonalnym i prędkość ograniczona do 20 km/h.
Na trasie do Piły do wymiany jest aż 21 kilometrów torów. W najbliższych dniach ma rozpocząć się remont blisko pięciokilometrowego odcinka w okolicach Wargowa. Do wymiany są tam blisko cztery tysiące podkładów. Tam pociągi zwalniają do 30 km/h. Po wyremontowaniu pojadą 70 km/h.
- Remont prowadzony będzie tylko w dzień, natomiast po zmroku pociągi pojadą dwoma torami - pociesza Łukasz Więcek, rzecznik poznańskiego Zakładu PLK. Dodaje też, że między Trzemesznem a Gnieznem kolejarze muszą wyremontować osiem kilometrów torów. PLK zrobi to do końca czerwca przyszłego roku.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Na mapie na odcinku Wargowo-Złotniki tory biegną prosto bez żadnych łuków. Chyba dałoby się wykręcić tam więcej niż 70 km/h po remoncie...
Czy chodzi o to, że pięciokilometrowy odcinek, który idzie na pierwszy ogień jest za krótki, aby rozpędzić pociąg?
Czy chodzi o to, że pięciokilometrowy odcinek, który idzie na pierwszy ogień jest za krótki, aby rozpędzić pociąg?
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Tam nastąpi tylko wymiana podkładów, które można wyjmować obecnie nawet gołymi rękami. Jeśli będą tylko wymieniać podkłady na takie same to spowoduje usztywnienie toru i dlatego pozwoli jechać nieco szybciej. Do pełnego przywrócenia prędkości "normalnej" potrzeba jeszcze podbić tory i zniwelować tor, choć nie wiem czy czasem nie trzeba też wymienić tłucznia, wzmocnić podtorza itd. Dobre i to, choć chciałoby się więcej...
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Jedyna alternatywa to połączenie przez Krzyż, ale niestety droższe ale przy dobrym skomunikowaniu myślę, że można uniknąć tułaczki do Poznania 2h 30min.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Nie wiem czy to dobrze czy źle, ale wczoraj na pilskiej stacji było bardzo ciekawie. Pod nieobecność szynobusów mnogość taboru lokomotywowo-wagonowego powalała. Do tego stopnia, że na trasie Piła - Krzyż kursowała SP32-204. Poza tym SU45 (które już miały iść na żyletki) no i na towarze do Krzyża ST44. Wszystko wieczorem w wersji video.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Witam.
Minęło już kilkanaście dni od wprowadzenia nowego RJ i związanego z nim zamieszania, dlatego w związku z wprowadzeniem nowego pociągu TLK z Gorzowa Wlkp. do Białegostoku(?)/Lublina(?) chciałbym się zapytać czy może ktoś z Was zna frekwencję, zwłaszcza na odcinku Piła-Gorzów, oraz skład tego pociągu ?
Pozdrawiam.
Minęło już kilkanaście dni od wprowadzenia nowego RJ i związanego z nim zamieszania, dlatego w związku z wprowadzeniem nowego pociągu TLK z Gorzowa Wlkp. do Białegostoku(?)/Lublina(?) chciałbym się zapytać czy może ktoś z Was zna frekwencję, zwłaszcza na odcinku Piła-Gorzów, oraz skład tego pociągu ?
Pozdrawiam.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Trzeba by się wybrać późnym wieczorem lub wczesnym rankiem na dworzec, a z tym to zimą dość ciężko :)
A tutaj obiecana zima na filmach:
http://www.youtube.com/user/StudioP75?feature=mhum#p/u
A tutaj obiecana zima na filmach:
http://www.youtube.com/user/StudioP75?feature=mhum#p/u
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Dodam jeszcze info. co się działo wczoraj w holu głównym pilskiego dworca. Otóż z dziury w suficie wielkości pięści leciała woda jak z kranu, taki oto skutek odwilży i jak widać nieszczelności dachu. Mam nadzieję, że obietnice Pana Głowskiego zostaną zrealizowane i stan techniczny budynku zostanie poprawiony.
Wspomnę jeszcze o zapachu w holu pomimo zamkniętego baru z kebabem "aromat" nadal pozostaje. Dziwne, że w większości polskich dworców takie lokale "wywala" się z pomieszczeń w głównych halach obsługi podróżnych a w Pile się wprowadza. Wiem, że dworzec musi zarabiać i to jakieś dochody to generuje ale czyż nie można wydzielić innego pomieszczenia choćby część byłej restauracjii gdzie można obsłużyć podróżnych nawet przez okienko na 1 peronie.
Podobna sprawa jest z dachem na peronie tym samym peronie gdzie woda nie odpływała rynnami a meandrowała bokami.
Może wie ktoś co się stało także z tablicą ODJAZDY/PRZYJAZDY z holu głównego? Czy możemy się spodziewać elektronicznej wizualizacji?
Dodam jeszcze, że nadal na trasie SA45 + tabor wagonowy, o którym pisał kolega wyżej.
Wspomnę jeszcze o zapachu w holu pomimo zamkniętego baru z kebabem "aromat" nadal pozostaje. Dziwne, że w większości polskich dworców takie lokale "wywala" się z pomieszczeń w głównych halach obsługi podróżnych a w Pile się wprowadza. Wiem, że dworzec musi zarabiać i to jakieś dochody to generuje ale czyż nie można wydzielić innego pomieszczenia choćby część byłej restauracjii gdzie można obsłużyć podróżnych nawet przez okienko na 1 peronie.
Podobna sprawa jest z dachem na peronie tym samym peronie gdzie woda nie odpływała rynnami a meandrowała bokami.
Może wie ktoś co się stało także z tablicą ODJAZDY/PRZYJAZDY z holu głównego? Czy możemy się spodziewać elektronicznej wizualizacji?
Dodam jeszcze, że nadal na trasie SA45 + tabor wagonowy, o którym pisał kolega wyżej.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Było coś o tym w asta-net, przewozy regionalne podobno stwierdziły, że tablica jest niepotrzebna… i zdjęli. Coś mówili podobno o jakiejś tablicy (mapki) w zamian, z godzinami odjazdów w poszczególnych kierunkach.mariusz1983 pisze: Może wie ktoś co się stało także z tablicą ODJAZDY/PRZYJAZDY z holu głównego? Czy możemy się spodziewać elektronicznej wizualizacji?
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Tablicy z rozkładem (tej dużej) nie będzie. PR chcą zamontować tam dużą mapę z kierunkami, w których można dojechać pociągiem, ale nie wiem po co. Godzin odjazdów nie będzie. Ten rozkład to było pierwsze miejsce, do którego kierowało się większość podróżnych po wejściu do holu. Fakt, był przestarzały i malowany ręcznie, ale duże litery doskonale widzieli nawet starsi pasażerowie a teraz narzekają, że te maczki na papierowych rozkładach są nieczytelne. W naszym kraju zawsze robi się inaczej, nic chce społeczeństwo.
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Na dodatek na tym papierowym nanosi się poprawki peronów markerem co już wcale staje się czytelne.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Kilka dzisiejszych klimatów. Na poczatek optymistycznie, choć nie do końca:
A teraz mniej optymistycznie.
Do Wałcza nadal KKZ:
I oczywiście biała plama po rozkładzie jazdy:
A teraz mniej optymistycznie.
Do Wałcza nadal KKZ:
I oczywiście biała plama po rozkładzie jazdy:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
W Krzyżu są już SP32: 201, 202, 204, 206, 208 i 209 a zatem będziemy mogli oglądać te maszyny jak w latach 90-tych na naszych niezelektryfikowanych szlakach.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Dziś na stacji w Pile w okolichach 13:45:
Do Krzyża nadal Fiat + bonanzy. Jak widać oliwkowa nadal kursuje.
Do Wałcza powrócił szynobus, dziś SA132-011. Co ciekawe o 13:32 (a właściwie o 13:45) pojechał "dołem" przez dworzec towarowy a nie przez wiadukt nad Ostbahnem.
I na deser takie małe cacko. Nie wiem skąd, dokąd, po co i dla kogo. Może pomożecie? To SM03-10 w towarzystwie drezyny PLK.
Do Krzyża nadal Fiat + bonanzy. Jak widać oliwkowa nadal kursuje.
Do Wałcza powrócił szynobus, dziś SA132-011. Co ciekawe o 13:32 (a właściwie o 13:45) pojechał "dołem" przez dworzec towarowy a nie przez wiadukt nad Ostbahnem.
I na deser takie małe cacko. Nie wiem skąd, dokąd, po co i dla kogo. Może pomożecie? To SM03-10 w towarzystwie drezyny PLK.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Skąd, dokąd, po co i dla kogo? Odpowiedzi znajdziesz w internecie. :) Proszę:
http://przetargi.1bmt.pl/admin/doc/p_12 ... 181010.pdf
http://przetargi.1bmt.pl/admin/doc/p_12 ... 181010.pdf
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Dzięki. Zatem jeszcze możemy się spodziewać SM30. A kto się orientuje jak prezentuje się stan techniczny manewrówek z pilskiej bazy Lafarge?
Ziołek w nagrodę dwa filmiki z wakacji. W pierwszym koniecznie głośniki warto rozkręcić ;)
Ziołek w nagrodę dwa filmiki z wakacji. W pierwszym koniecznie głośniki warto rozkręcić ;)
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Za Rynkiem Kolejowym:
"SOK: Agresja w pociagach"
"... Piła: W stanie nietrzeźwym wjechała w napęd przejazdu kolejowego
8 stycznia o godzinie 19:30 na szlaku Płociczno - Piła Podlasie, przejazd kat. B samochód osobowy marki Renault Clio wjechał w napęd przejazdu kolejowego. Na miejsce zdarzenia skierowano funkcjonariuszy z Posterunku Straży Ochrony Kolei w Pile, którzy wraz z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Pile ustalili sprawczynię zdarzenia. Okazałą się nią być: 51-letnia Małgorzata Ś., mieszkanka Piły, która była pod wpływem alkoholu. Ujętą kobietę poddano badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu, wynik – 2,6 promila. Została zatrzymana w Policyjnej Izbie Zatrzymań do wyjaśnienia. Dalsze czynności w sprawie prowadzi Komenda Powiatowa Policji w Pile."
Oryginał: http://www.rynek-kolejowy.pl/21162/SOK_ ... tm#k165579
Przytaczam, bo się uśmiałem z tej notatki. W pierwszym zdaniu jest tyle błędów, że nie wiem co myśleć o rzetelności dziennikarzy z RK. :mryellow:
"SOK: Agresja w pociagach"
"... Piła: W stanie nietrzeźwym wjechała w napęd przejazdu kolejowego
8 stycznia o godzinie 19:30 na szlaku Płociczno - Piła Podlasie, przejazd kat. B samochód osobowy marki Renault Clio wjechał w napęd przejazdu kolejowego. Na miejsce zdarzenia skierowano funkcjonariuszy z Posterunku Straży Ochrony Kolei w Pile, którzy wraz z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Pile ustalili sprawczynię zdarzenia. Okazałą się nią być: 51-letnia Małgorzata Ś., mieszkanka Piły, która była pod wpływem alkoholu. Ujętą kobietę poddano badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu, wynik – 2,6 promila. Została zatrzymana w Policyjnej Izbie Zatrzymań do wyjaśnienia. Dalsze czynności w sprawie prowadzi Komenda Powiatowa Policji w Pile."
Oryginał: http://www.rynek-kolejowy.pl/21162/SOK_ ... tm#k165579
Przytaczam, bo się uśmiałem z tej notatki. W pierwszym zdaniu jest tyle błędów, że nie wiem co myśleć o rzetelności dziennikarzy z RK. :mryellow:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Witam.
Tak sobie mysle, ze skoro wlasciciel (PR) tablicy z rozkladem jazdy tlumaczy jej zdjecie brakiem srodkow finansowych to moze jakas inicjatywa spoleczna w postaci malej bezplatnej pomocy w jej ponownym zawieszeniu? Taka inicjatywa na wzor tej waleckiej z rozwieszaniem rozkladu po miescie... Mysle, ze zmycie starych godzin i napisanie nowych czerwonym lub czarnym markerem na tych plytkach nie jest jakis wiekszym problemem. Co Wy na to Drodzy Forumowicze? Moze Stowarzyszenie Okraglak byloby chetne?
Ot, taki moj luzny pomysl...
Pozdrawiam.
Tak sobie mysle, ze skoro wlasciciel (PR) tablicy z rozkladem jazdy tlumaczy jej zdjecie brakiem srodkow finansowych to moze jakas inicjatywa spoleczna w postaci malej bezplatnej pomocy w jej ponownym zawieszeniu? Taka inicjatywa na wzor tej waleckiej z rozwieszaniem rozkladu po miescie... Mysle, ze zmycie starych godzin i napisanie nowych czerwonym lub czarnym markerem na tych plytkach nie jest jakis wiekszym problemem. Co Wy na to Drodzy Forumowicze? Moze Stowarzyszenie Okraglak byloby chetne?
Ot, taki moj luzny pomysl...
Pozdrawiam.
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Luźny pomysł dobry. Tak samo postąpił dziennikarz TVN24, który ułożył rozsypany rozkład jazdy na jednym z warszawskich dworców. Myślę, że tablica została już zniszczona, jak również chodzi o koszt energii jaką pobierały jarzeniówki.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Pomysł dobry, ale chyba nie do końca chodzi o koszty zmian, a bardziej o koszty utrzymania. http://poznan.naszemiasto.pl/artykul/73 ... ,id,t.html oraz http://glos.tv/?p=4434
Dworzec Polski tudzież PKP Nieruchomości każą sobie płacić za wywieszanie rozkładów, a te duże rozkłady dodatkowo muszą być oświetlane, więc...
Dworzec Polski tudzież PKP Nieruchomości każą sobie płacić za wywieszanie rozkładów, a te duże rozkłady dodatkowo muszą być oświetlane, więc...
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.