Pilskie kolejowe klimaty
Re: Pilskie kolejowe klimaty
"Znikną też wszystkie późniejsze dobudówki".
Późniejsze, czyli które? Czytając artykuł można mieć wrażenie, że projekt zakłada powrót do pierwotnej formy. Czy to jest możliwe i uzasadnione?
Późniejsze, czyli które? Czytając artykuł można mieć wrażenie, że projekt zakłada powrót do pierwotnej formy. Czy to jest możliwe i uzasadnione?
Re: Pilskie kolejowe klimaty
To jest dobre pytanie, które można by zadać w przypadku wielu innych budynków. W końcu dworzec rozbudowywano kilkukrotnie.
Z mojej wiedzy wynika, że prawdopodobnie chodzi o dzisiejszy hall kasowy.
Z mojej wiedzy wynika, że prawdopodobnie chodzi o dzisiejszy hall kasowy.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Z wszystkich artykułów wynika że chcą odsłonić całą starą XIX wieczną elewację dworca i zburzyć wszystkie komunistyczne dobudówki, czyli będzie jak ze starej przedwojennej pocztówki, co mnie cholernie cieszy :) :) a po zerwaniu tynków cała elewacja klinkierowa ma być wypiaskowana, coś pięknego, już się nie mogę doczekać 2013 roku, czyli końca prac. I niech zasypią ten cholerny, kojarzący się ze smrodem tunel (niech ktoś mi powie czy ten tunel jest przedwojenny czy już powojenny, komunistyczny???).
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Tunel jest z początku XX w.
Z przedwojennej pocztówki - ale której (etapy rozbudowy dworca: od lewej - koniec XIX w., ok. 1910, ok. 1930):
Powojennych przybudówek dworzec praktycznie nie ma.
Z przedwojennej pocztówki - ale której (etapy rozbudowy dworca: od lewej - koniec XIX w., ok. 1910, ok. 1930):
Powojennych przybudówek dworzec praktycznie nie ma.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Oj. O jakich komunistycznych dobudówkach piszesz? Czy jesteś pewien, że elewacja będzie klinkierowa? A tunel to budynek z epoki, w której o komuźmie jeszcze tylko myślano.witek pisze:Z wszystkich artykułów wynika że chcą odsłonić całą starą XIX wieczną elewację dworca i zburzyć wszystkie komunistyczne dobudówki, czyli będzie jak ze starej przedwojennej pocztówki, co mnie cholernie cieszy :) :) a po zerwaniu tynków cała elewacja klinkierowa ma być wypiaskowana, coś pięknego, już się nie mogę doczekać 2013 roku, czyli końca prac. I niech zasypią ten cholerny, kojarzący się ze smrodem tunel (niech ktoś mi powie czy ten tunel jest przedwojenny czy już powojenny, komunistyczny???).
I kwestia, która mnie zastanawia. Czy dworzec posiada uszkodzenia wojenne? Jeśli tak to czy odsłonięte uzupełnienia wykonane z innej cegły nie będą psuły efektu?
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Wiesz może czym to jest podyktowane? Chęcią by elewacja była jednolita?Bocian pisze:To jest dobre pytanie, które można by zadać w przypadku wielu innych budynków. W końcu dworzec rozbudowywano kilkukrotnie.
Z mojej wiedzy wynika, że prawdopodobnie chodzi o dzisiejszy hall kasowy.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
RR ale Twoje pocztówki nie przedstawiają tunelu, nie znałem dobrze naszego dworca i wydawało mi się że takowe są i w jednym z artykułów prezydent Piły mówił o tym że znikną dobudówki.
http://pila.naszemiasto.pl/artykul/1126 ... ,id,t.html - ten link był już wyżej ale go powtórzyłem i jest tam napisane że tynki zostaną usunięte a cegły wypiaskowane.
http://pila.naszemiasto.pl/artykul/1126 ... ,id,t.html - ten link był już wyżej ale go powtórzyłem i jest tam napisane że tynki zostaną usunięte a cegły wypiaskowane.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
asta24.pl pisze:
Podróż po 136 latach
Przejazd z Poczdamu do Piły szynobusem na trasie nieużywanej od ponad stu lat? Po co?
Poczdam-Berlin-Kostrzyn-Witnica-Gorzów Wielkopolski-Krzyż-Piła. Linia kolejowa uruchomiona w 1857 r. przeżywa renesans. Po ponad 100 latach na trasie pojawił się szynobus, z uzyskaną niedawno homologacją na polskie tory. W roli pasażerów - goście z Niemiec, przedstawiciele gorzowskiego magistratu i dziennikarze. To jak na razie tylko jazda próbna. Żeby na trasie kursowały one systematycznie, potrzeba jeszcze czasu. Ile? Przedstawiciele Europejskiego Ugrupowania Interesów Gospodarczych mają nadzieję, że do rozpoczęcia Euro 2012.
- Ja bym sobie tego życzył. Na realizacji tego projektu skorzystaliby także pilanie. Zabiegają o to władze Gorzowa, Piły i samorządowcy ze strony niemieckiej. Jest np. podjęta uchwała, która apeluje do rządu Brandenburgii o poprawę tych połączeń pomiędzy Brandenburgią a Polską – tłumaczy Jacek Jeremicz – dyrektor Wydziału Integracji Europejskiej UM Gorzów.
Goście zwiedzali dworce na niektórych stacjach. Pilska zrobiła na nich wrażenie tym większe, że jest ona zabytkowa, a ślady XIX wiecznej architektury można podziwiać do dziś. - To jest piękna architektura. W Niemczech mamy więcej nowych, zmodernizowanych stacji. Tu jest co podziwiać – twierdzi Sievio Trolenber. Sievio nie mówił za wiele o różnicach istniejących pomiędzy Polską, a Niemiecką koleją. Tak jak organizatorzy przejazdu, ma jednak nadzieję, że szynobus nie po raz ostatni jechał tą trasą.
Źródło: www.asta24.pl
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Praca konkursowa Konturu zakładała wyburzenie tej części. Z wypowiedzi lokalnych polityków można wywnioskować, że znają oni ten właśnie projekt. Ale to tylko moje domysły.ziolek pisze:Wiesz może czym to jest podyktowane? Chęcią by elewacja była jednolita?Bocian pisze:To jest dobre pytanie, które można by zadać w przypadku wielu innych budynków. W końcu dworzec rozbudowywano kilkukrotnie.
Z mojej wiedzy wynika, że prawdopodobnie chodzi o dzisiejszy hall kasowy.
A czym to jest podyktowane? Po pierwsze nie potrzeba teraz tak dużej powierzchni na samym dworcu, a po drugie dworzec bez hallu kasowego był po prostu ładniejszy:
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Czy ładniejszy to kwestia gustu a czy praktyczniejszy to co do tego można polemizować. Uszczuplanie dworca i brak holu to moim zdaniem degradacja dworca do roli dworca lokalnego i mimo wszystko wciąż wielu się przez dworzec przewija i wielu korzysta z kas i długo będzie to robić.W którym innym miejscu miałyby kasy powstać?
I dwa czy niezbędnym jest skuwanie elewacji nie będąc pewnym co się pod nią kryje? Czy kosztownym nie będzie odtwarzanie dawnych detali? Czy "naga" ściana nie spowoduje wzrostu kosztu eksploatacji budynku? Co na to konserwator zabytków? Czy nie lepszym byłoby przemyślane odmalowanie obecnej elewacje, a za zaoszczędzone pieniądze pilna naprawa parowozowni?
I dwa czy niezbędnym jest skuwanie elewacji nie będąc pewnym co się pod nią kryje? Czy kosztownym nie będzie odtwarzanie dawnych detali? Czy "naga" ściana nie spowoduje wzrostu kosztu eksploatacji budynku? Co na to konserwator zabytków? Czy nie lepszym byłoby przemyślane odmalowanie obecnej elewacje, a za zaoszczędzone pieniądze pilna naprawa parowozowni?
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Według tej koncepcji w dawnym barze:ziolek pisze:Czy ładniejszy to kwestia gustu a czy praktyczniejszy to co do tego można polemizować. Uszczuplanie dworca i brak holu to moim zdaniem degradacja dworca do roli dworca lokalnego i mimo wszystko wciąż wielu się przez dworzec przewija i wielu korzysta z kas i długo będzie to robić.W którym innym miejscu miałyby kasy powstać?Bocian pisze:
A czym to jest podyktowane? Po pierwsze nie potrzeba teraz tak dużej powierzchni na samym dworcu, a po drugie dworzec bez hallu kasowego był po prostu ładniejszy:
Przypomnę, że koncepcja ta zakłada likwidację północnych torów, i zamianę tunelu na winiarnię.
Można dyskutować na temat zastosowanych tu rozwiązań. Może się okazać, że po otwarciu dworca na miasto, znajdzie się tylu chętnych na wynajem powierzchni, że nie trzeba go będzie pomniejszać. Mi też trochę brakuje w tym rzucie dużej, wolnej przestrzeni. Taką rolę mógłby spełniać bar.
Nie.I dwa czy niezbędnym jest skuwanie elewacji nie będąc pewnym co się pod nią kryje?
Na pewno zwiększy to budżet inwestycji, ale raczej nie będzie to największy wydatek.Czy kosztownym nie będzie odtwarzanie dawnych detali?
Nie. Izolacyjność termiczna kilku centymetrów tynku jest znikoma.Czy "naga" ściana nie spowoduje wzrostu kosztu eksploatacji budynku?
Nie wiem. Trzeba się zapytać konserwatora. Zwycięska praca tynku nie skuwa i zachowuje hall kasowy, za to dokleja jakąś dziwną, enigmatyczną kubaturę nad poczekalnią cesarską:Co na to konserwator zabytków?
Swoją drogą, chyba ten rzut jest zgrabniejszy.
Wydaje mi się, że z takiej oszczędności na parowozownię nie starczy. Poza tym, chyba te obiekty mają różnych właścicieli...Czy nie lepszym byłoby przemyślane odmalowanie obecnej elewacje, a za zaoszczędzone pieniądze pilna naprawa parowozowni?
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Właściciel jest ten sam.
Pomysł likwidacji północnych peronów acz z bólem to zacząłem trawić, bojąc się jednak że może to się odbyć ze stratą dla kolei. Pomysłu likwidacji holu kasowego nie rozumiem stąd szukam argumentów za i przeciw, mając na uwadze pilniejsze potrzeby.
Pomysł likwidacji północnych peronów acz z bólem to zacząłem trawić, bojąc się jednak że może to się odbyć ze stratą dla kolei. Pomysłu likwidacji holu kasowego nie rozumiem stąd szukam argumentów za i przeciw, mając na uwadze pilniejsze potrzeby.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Świat się zmienia, kolej się zmienia, miasto się zmienia, ludzie się zmieniają. Sam dworzec zmieniał się kilka razy.
Trzeba dyskutować o dworcu. Dużo tutaj rozwiązań kontrowersyjnych. Przestrzegam jednak przed podejściem sentymentalnym do tematu. Kompleks dworca nie służy przecież wyłącznie miłośnikom kolei.
Czy Piłę czeka marginalizacja? Nie sądzę. Jakoś Wrocław Główny radzi sobie z dziewięcioma krawędziami peronowymi a jest, był i będzie znacznie ważniejszą stacją od Piły Głównej (10 krawędzi; 7 po likwidacji torów północnych).
Trzeba dyskutować o dworcu. Dużo tutaj rozwiązań kontrowersyjnych. Przestrzegam jednak przed podejściem sentymentalnym do tematu. Kompleks dworca nie służy przecież wyłącznie miłośnikom kolei.
Czy Piłę czeka marginalizacja? Nie sądzę. Jakoś Wrocław Główny radzi sobie z dziewięcioma krawędziami peronowymi a jest, był i będzie znacznie ważniejszą stacją od Piły Głównej (10 krawędzi; 7 po likwidacji torów północnych).
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Oczywiście, że wszystko ewoluuje. Nawet paryskie muzeum D'Orsay było dworcem kolejowym i już nim nie jest. Tylko, ze Paryż ma jeszcze setki innych zabytków a my nie. Poza tym nie rozumiem zakusów na likwidację torowiska. Żaden kraj, który się chce rozwijać nie likwiduje infrastruktury transportowej. Przykład Wrocławia nie jest najlepszy, bo we Wrocławiu na dworcu głównym funkcjonuje wyłącznie ruch pasażerski, podobnie jak w Poznaniu. Cały transport towarowy odbywa się obwodnica towarową, podobnie jak w Poznaniu. O likwidację peronów bym się nie martwił. Mnie martwi likwidacja możliwości przyjmowania składów towarowych, ich manewrowaniu itp. Nie można zakładać, że w Pile nigdy nie będzie większego ruchu towarowego.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Dobrze powiedziane Piotrek. Chciałem Kamila zapytać, czy pokusił się także o policzenie pociągów towarowych przejeżdżających przez dworzec Wrocław Główny.
Moim zdaniem przebudowa węzła powinna być poprzedzona symulacją ruchu w porze największego natężenia i przy jego obecnym natężeniu oraz przy jego zwiększeniu minimum o około 20 % (na tyle oceniam możliwy wzrost przewozów oraz sytuacje ekstremalne wynikające z objazdów przez Piłę). Wnioski wynikające z symulacji powinny mieć charakter publiczny.
Moim zdaniem przebudowa węzła powinna być poprzedzona symulacją ruchu w porze największego natężenia i przy jego obecnym natężeniu oraz przy jego zwiększeniu minimum o około 20 % (na tyle oceniam możliwy wzrost przewozów oraz sytuacje ekstremalne wynikające z objazdów przez Piłę). Wnioski wynikające z symulacji powinny mieć charakter publiczny.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Przyznaję - nie brałem tego pod uwagę. Myślałem jednak, że składy towarowe tylko przejeżdżają przez dworzec osobowy a są obsługiwane na towarowym... Jak to jest rozwiązane?
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Obecnie większość składów towarowych jest obsługiwana w rejonie dworca towarowego. Ale tory tam mają ograniczoną pojemność i przy dużym wzroście przewozów będzie potrzeba dokonywania prac manewrowych w innych rejonach, zwłaszcza po północnej stronie dworca głównego. Już dziś obserwuje się wzrost zainteresowania przewozami towarowymi. Podkłady z Mirosławia wyjeżdżają w Polskę niemal codziennie. Sporo składów kursuje do Wałcza, gdzie nie ma za dużo miejsca i pociągi oczekują w Pile. Ostatni Pol-Miedż-Trans kursuje przez Piłę z kwasem i zmienia czoło na dworcu towarowym. Jeździ przejazdem Orlen i inni prywaciarze, bo tu taniej ze względu na brak trakcji elektrycznej. Poza tym kiedyś już zlikwidowano cała część rozrządową stacji towarowej ograniczając możliwości manewrowania.Bocian pisze:... składy towarowe tylko przejeżdżają przez dworzec osobowy a są obsługiwane na towarowym... Jak to jest rozwiązane?
Jest jeszcze kwestia sytuacji krytycznych, a takich ostatnio nie brakowało. Mam na myśli objazdy w różnych kierunkach. Mięliśmy trzy noce objazdów odcinka Poznań - Krzyż, wcześniej dwa wypadki na trasie Piła - Szczecinek z koniecznością przestawiania składów z jednej strony dworca na drugą i zmianę czoła pociągu oraz rodzaju trakcji. Był też letni wypadek niedaleko Starej Łubianki co powodowało zator właśnie w Pile, gdzie składy dalekobieżne oczekiwały po kilka godzin na swoją kolej i to w okresie szczytu wakacyjnego. Wiem, że rzadko się to zdarza, ale jednak zdarza.
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem likwidacji torowiska. Rozbudowana infrastruktura to większe możliwości. Zwłaszcza, że chcemy przyciągać inwestorów do Piły. Bez infrastruktury transportowej nikt nie będzie chciał tu przyjść.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Panowie, musicie odrzucić całą koncepcję wybranego projektu (drugiego też) i spojrzeć nowym okiem na temat. Powtarzam, odrzuć i spójrz na nowo.
Założyć okulary, na których pisze - przyciągnąć turystów, przejezdnych. Zatrzymać ich chociaż
na 24 godziny. ZABYTKI, STARÓWKA, TEATR, KINO, FILHARMONIA, ITP., ITD.
PIŁA TO NIE PARYŻ, BERLIN, WIEDEŃ, PRAGA. REALIA JAKIE SĄ, KAŻDY WIDZI!
WIZJA TYCH FIRM, JEST MAŁOMIASTECZKOWA WALKĄ O KASĘ PRZY REALIZACJI PROJEKTU.
A CO POTEM. POTEM, POTEM, jak echo w lesie.
Przestańcie podniecać się rysunkami, a spójrzcie inaczej na temat. Przecież te firmy nie zabłysły żadnym ciekawym pomysłem. Stworzyły obrazek i dorobiły do niego legendę.
Kończąc myśl, nawet wieża Eiffla, jest przereklamowana. Zobaczysz raz i masz dość do końca życia. Ale będąc dzieckiem, jak zobaczysz coś fajnego, wrócisz tam drugi raz.
:D
Założyć okulary, na których pisze - przyciągnąć turystów, przejezdnych. Zatrzymać ich chociaż
na 24 godziny. ZABYTKI, STARÓWKA, TEATR, KINO, FILHARMONIA, ITP., ITD.
PIŁA TO NIE PARYŻ, BERLIN, WIEDEŃ, PRAGA. REALIA JAKIE SĄ, KAŻDY WIDZI!
WIZJA TYCH FIRM, JEST MAŁOMIASTECZKOWA WALKĄ O KASĘ PRZY REALIZACJI PROJEKTU.
A CO POTEM. POTEM, POTEM, jak echo w lesie.
Przestańcie podniecać się rysunkami, a spójrzcie inaczej na temat. Przecież te firmy nie zabłysły żadnym ciekawym pomysłem. Stworzyły obrazek i dorobiły do niego legendę.
Kończąc myśl, nawet wieża Eiffla, jest przereklamowana. Zobaczysz raz i masz dość do końca życia. Ale będąc dzieckiem, jak zobaczysz coś fajnego, wrócisz tam drugi raz.
:D
Re: Pilskie kolejowe klimaty
nohab, Twój post nie wnosi niczego do dyskusji.
Jaki macie pomysł na to, aby zachować tory i aby dworzec nie straszył?
Załóżmy, że przy dobrych wiatrach ktoś sypnął groszem - wyremontowano parowozownię i przeniesiono tam Interlok. Przyjeżdżają turyści i jest fajnie. Ale co z dworcem? Co z tymi paroma tysiącami metrów kwadratowych powierzchni? Nikt nie da kasy na coś, co będzie stało puste.
Jaki macie pomysł na to, aby zachować tory i aby dworzec nie straszył?
Załóżmy, że przy dobrych wiatrach ktoś sypnął groszem - wyremontowano parowozownię i przeniesiono tam Interlok. Przyjeżdżają turyści i jest fajnie. Ale co z dworcem? Co z tymi paroma tysiącami metrów kwadratowych powierzchni? Nikt nie da kasy na coś, co będzie stało puste.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Kolego Bocian, na pewno wiesz, że w ankiecie o zagospodarowaniu Placu Zwycięstwa, wygrała wersja galerii handlowej? A czemu nie park? A czemu nie piękny zielony trawnik, a nie to badziewie co "Zieleń Miejska" nazywa terenem zielonym.
Tak, jestem za likwidacją całego torowiska północnego, od nastawni PŁ1, aż do składu węgla za dzisiejszym Rabenem. Zawsze PLK mogą dobudować potrzebne bocznice na byłym terenie górki rozrządowej.
Tak, jestem za przeniesieniem rozładunku węgla na tor za nastawnią Piła Północ i na ulicę Wawelską i wykorzystanie tamtych bocznic/torów. Za likwidacją skupów złomu. Tak, jestem za przeniesieniem bazaru "centrum handlowego" z centrum miasta w nowe miejsce i zagospodarowanie tego terenu w inny sposób. Tak, jestem za przeznaczeniem uzyskanych terenów po likwidacji torów, na Dworzec Autobusowy na handel, usługi, na mieszkania, parkingi, itp..
Ale jestem przeciwny komercjalizacji obu parowozowni, chcę aby ten teren i budynki miały charakter kolejowy/przemysłowy/muzealny. Ale jestem przeciwny utracie przez budynek dworca jego dotychczasowej funkcji i jej marginalizacji. I tylko nie widzę zagospodarowania dwóch pozostałych budynków. Bo wielkich powierzchni handlowych, to ja tam nie widzę. Noclegownia turystyczna, może? A, i już widzę jak miasto się wyrywa i dba (czyści, myje) te wielkie szklane powierzchnie.
Pisząc tamto, chciałem żebyśmy zeszli na ziemię, a nie spadli z obłoków. Na temat naszych władz i urzędników wypowiadać się nie będę :D :D :D .
Pozdrawiam kolegę.
Tak, jestem za likwidacją całego torowiska północnego, od nastawni PŁ1, aż do składu węgla za dzisiejszym Rabenem. Zawsze PLK mogą dobudować potrzebne bocznice na byłym terenie górki rozrządowej.
Tak, jestem za przeniesieniem rozładunku węgla na tor za nastawnią Piła Północ i na ulicę Wawelską i wykorzystanie tamtych bocznic/torów. Za likwidacją skupów złomu. Tak, jestem za przeniesieniem bazaru "centrum handlowego" z centrum miasta w nowe miejsce i zagospodarowanie tego terenu w inny sposób. Tak, jestem za przeznaczeniem uzyskanych terenów po likwidacji torów, na Dworzec Autobusowy na handel, usługi, na mieszkania, parkingi, itp..
Ale jestem przeciwny komercjalizacji obu parowozowni, chcę aby ten teren i budynki miały charakter kolejowy/przemysłowy/muzealny. Ale jestem przeciwny utracie przez budynek dworca jego dotychczasowej funkcji i jej marginalizacji. I tylko nie widzę zagospodarowania dwóch pozostałych budynków. Bo wielkich powierzchni handlowych, to ja tam nie widzę. Noclegownia turystyczna, może? A, i już widzę jak miasto się wyrywa i dba (czyści, myje) te wielkie szklane powierzchnie.
Pisząc tamto, chciałem żebyśmy zeszli na ziemię, a nie spadli z obłoków. Na temat naszych władz i urzędników wypowiadać się nie będę :D :D :D .
Pozdrawiam kolegę.
Okrąglak - centrum sztuki
Czytając dzisiejszą prasówkę natknąłem się na ten ciekawy artykuł:
Wsadzą kij, by ocalić od zapomnienia » http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037, ... ienia.html
:)
Wsadzą kij, by ocalić od zapomnienia » http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037, ... ienia.html
:)
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Dla dworca owszem jest bardzo prawdopodobne, że likwidacja torów będzie korzystna. Ale czy na pewno to co korzystne jest dla dworca jest też korzystne dla kolei. To należy przemyśleć. Nie upieram się przy zachowaniu peronów północnych, ale apeluje o rozwagę w tym o dokonanie symulacji, o których wcześniej pisałem.Bocian pisze:Jaki macie pomysł na to, aby zachować tory i aby dworzec nie straszył?
Co do likwidacji holu kasowego to przeprowadzenie jej również pod pewnym warunkiem, czyli pod warunkiem zapewnienia innej przestrzeni mogącej obsłużyć pasażerów.
Natomiast jeśli chodzi o elewację, to jeśli istnieje technologia mogąca zagwarantować jednolitą barwę, bez względu na uzupełnienia to ok, czemu nie.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Widziałeś pięknie wypiaskowany i zrekonstruowany zamek w Poznaniu? Można, tylko za ile?ziolek pisze:Natomiast jeśli chodzi o elewację, to jeśli istnieje technologia mogąca zagwarantować jednolitą barwę, bez względu na uzupełnienia to ok, czemu nie.
Dalej uważam, że projektantom brak pomysłu w tym temacie. A jak dostaną dodatkowe hektary po torach północnych pilskiego dworca, to dopiero im odwali, ale tylko w 3D.
Ludzie owi byli w wielu miejscach, zwiedzili kawałek świata, ale dalej nie będą mieli pomysłu to sensownie zagospodarować :?: :?: :?: . Bo zawsze brali i zachwycali się tym, co im podsuwano, a mało poświęcali uwagi temu, skąd to, za ile i kto za tym stoi. Dlatego uważam, że ten konkurs służy tylko rozdawaniu kasy, a nie wnosi nic życiodajnego do zachowania zabytków w Wielkopolsce.
A to dla uśmiechu.
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Pociąg do Wielkopolski z 28.11.2011, w całości poświęcony pilskiemu dworcowi i parowozowni:
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie kolejowe klimaty
Częściowo związane z wątkiem. http://www.rynek-kolejowy.pl/29870/Czar ... rskiej.htm
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.