Pilskie kolejowe klimaty

Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Witam wszystkich! Oto złapany dzisiaj spalinowy Traxx Lotos Kolej!


ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

A skoro o Lotosie mowa to w niedzielę widziałem spory skład towarowy, prowadzony przez sprzęgniętą lokomotywę elektryczną i spalinową. Przyznaje, że jako laik nie przypuszczałem, że takie zestawienie jest możliwe. :)
Awatar użytkownika
d-t-x
Posty: 79
Rejestracja: 11 mar 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań/ Piła

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: d-t-x »

Sprzęgnięte? To znaczy, że silnik spalinówki pracował, a elektryczna jechała pod drutem? Czy po prostu jedna drugą pchała lub ciągnęła?
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Zapewne spalinowa była uruchomiona, a tylko elektryczna ciągnęła cały skład.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Elektrowóz jechał jako pierwszy i jeśli się nie mylę z podniesionym patykiem, a spalinowóz jechał jako drugi i kopcił niemiłosiernie.
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Być może był na popych podłączony. Ciekawe co się kryje za tymi częstymi wizytami ekipy LOTOS Kolej? Trzeba chyba połazić regularnie na szlak... może coś się dowiemy...?
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Podwójna trakcja to w zasadzie normalne praktyki u przewoźników dysponujących lokomotywami spalinowymi i elektrycznymi, zwłaszcza prywatnych. Wiąże się to z koniecznością pokonywania szlaków zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych podczas jednego wyjazdu. Poza tym spalinówki są do prac manewrowych, gdyż przewoźnicy sami sobie te prace wykonują. A prywaciarze raczej nie mają swych lokomotyw manewrowych na każdym węźle, tak jak np. PKP Cargo. Bocznice pod drutem są raczej osobliwością.
Lotos Kolej to jeden z przewoźników wyposażony w nowoczesny tabor trakcyjny i nie dziwi mnie, że wożą coraz więcej. Wszak nowoczesny tabor jest drogi i musi na siebie zarabiać.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Muszę przyznać, że skład był naprawdę spory, a wieziony nim głównie sporej wielkości kamienie. Myślałem, że jest kłopot z prowadzeniem, sterowaniem takiego mieszanego zestawu. Najwidoczniej jeśli nawet to nie taki by uniemożliwić jazdę.
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Takie zestawienia są sterowane niezależnie. W każdej kabinie jedzie mechanik i poprzez radio porozumiewają się jeśli chodzi o współpracę. Sterowanie ukrotnione, czy jak kto woli centralne, możliwe jest zazwyczaj w lokomotywach tego samego typu.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Czyli tak jak podejrzewałem, że w grę wchodzi radio. A jak jest z hamowaniem?
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Pociąg ma hamulec zespolony. Wystarczy, że jeden zawór otworzysz i cały skład hamuje. Po prostu maszyniści "luzują" silniki i prowadzący włącza hamulce, czyli otwiera zawór powietrzny.
nohab
Posty: 23
Rejestracja: 12 sie 2011, 00:43

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: nohab »

ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Tym akurat można by się pochwalić mówiąc o nowoczesnym taborze. Tamten był leciwy. :)
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

http://pila.naszemiasto.pl/artykul/gale ... #skomentuj

Ot Ci chamstwo SOKistów :) Nie wiem dlaczego tacy ludzie dalej pracują w tak poważnych firmach?
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Ja nie wiem. Tyle razy byłem na dworcu w Pile z aparatem, kamerą na statywie. Nigdy nie zdarzyło mi się, aby sokiści mnie zatrzymali, a tym bardziej spisywali. Raz tylko, kiedy byłem służbowo z dzienikarzem, zapytali i to nie nas bezpośrednio, a administratorkę dworca, czy mamy pozwolenie. Na szczęscie mięliśmy. Wszak wtedy nie byłem tam prywatnie. Albo ten gość ściemnia, albo przechodził przez tory i go spisali, a w ten sposób się "odwdzięcza". Mam wrażenie, że pilscy sokiści nie należą do tych, co to bez powodu się czepiają. A może tylko ja tak mam... ?
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Nie no wiesz... czasem bywa tak, że oprócz SOK jest też Policja na dworcu i ta firma ochroniarska... SOK raczej się nie czepia, ale jest też druga sprawa i trzeba ją wyjaśnić! Otóż rok temu podczas filmowania na stacji podeszli do mnie SOKiści i ja już wystraszony myślałem, że mnie zaraz spiszą. Okazało się, że też chętnie oglądają i nie mają nic przeciwko i nawet nie mogą! W październiku byłem z kumplem na stacji i po spytaniu innego SOK na temat filmowania odparł mi, że... mam wysłać pismo do zarządcy obiektu z prośbą o zezwolenie na filmowanie! Oniemiałem po tym co usłyszałem... kiedy mu powiedziałem, że jakim cudem? przecież filmy idą na cele prywatne nie komercyjne zmieszał się strasznie i powiedział, że w zasadzie mu tam to nie przeszkadza, ale lepiej mieć takie pozwolenie z PLK. To coś jest nie halo! Takich ludzi powinno się od razu wywalać! Oczywiście w Pile nikt nie ruszy tego tematu, bo po co? Piła mały dworzec, mało Miłośników Kolei niby, a tak naprawdę to jest więcej niż się wydaje i co więcej... przyjeżdżają do nas z całej Polski! Nigdzie się nie czepiają, a w Pile zawsze się znajdzie jakiś stary służbista co musi żyć "zgodnie z prawem". Ta sprawa myślę, że powinna zostać nagłośniona w mediach regionalnych i SOK powinno przejść jakieś szkolenie, czy selekcje! To jest paranoja... Nawet zauważyłem, że obsługa stacji jest w podziwie dla ludzi takich jak my, którzy pasjonują się koleją i w taki mróz nawet potrafią iść i stać na tym mrozie. Ta sprawa powinna mieć swój dalszy ciąg moim zdaniem, bo nie można dusić ognia tylko go ugasić, a taka sytuacja ma tutaj miejsce... Połowa z tych panów nie zna regulaminu i to potwierdzają takim działaniem.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Coś pozytywnego: Pociąg Trójmiasto - Berlin: Wszystko ustalone » http://www.rynek-kolejowy.pl/30904/Poci ... talone.htm

:)
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Szkoda tylko, że rano w kierunku Gdyni a nie Berlina. Ale to pociąg dla Niemców chcących jechać na jeden dzień do Trójmiasta a nie dla Polaków, co chcą do Berlina.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

Co z elektryfikacją odcinka Gorzów - Piła? » http://www.rynek-kolejowy.pl/31215/Co_z ... __Pila.htm
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Zapraszam wszystkich Miłośników Kolei z Piły i okolic na forum Wielkopolskiej Kolei » http://2wk.adresforum.pl/?sid=3f54fb3d0 ... 7826237ea5
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

W dniu 9 marca 2012, czyli w dzień pogrzebu pierwszego pracownika kolei, który zginął w katastrofie pod Szczekocinami, w całym kraju o godzinie 12:00 zostaną uruchomione sygnały w lokomotywach na cześć ofiar tej katastrofy. Zapraszam chętnych na dworzec.

http://www.rynek-kolejowy.pl/31349/Hold ... _marca.htm
Awatar użytkownika
d-t-x
Posty: 79
Rejestracja: 11 mar 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań/ Piła

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: d-t-x »

W czwartek widziałem na pilskim dworcu "jamika" - ET41. Niestety nie zrobiłem zdjęcia ani nie zapisałem numeru, gdyż widziałem go z okna pociągu.
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Owszem! Nie tylko jamnik zawitał do Piły, ale także dwie siódemki! :) Oto foto: http://www.garnek.pl/matey24/20057147
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

Forumowicze wiecie na jakiej linii dzisiaj jest obniżona sieć trakcyjna i nie kursują pociągi. Kupowałem bilety na jutro i dziewczyny przede mną musiały się obyć smakiem a nie podróżą koleją ale nie usłyszałem gdzie chcą jechać...

ODPOWIEDŹ

http://asta24.pl/news-news-2568-Uwaga_A ... a_-_Poznan
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się