Stolper pisze:Lot ze stycznia 1945 roku ma sygnaturę 680-0118. Zdjęcia 3008 i 4003 są w skali 1:9500. Co ciekawe, lot ten jest datowany na 21 czerwca 1945 roku (przy czym nie ma wątpliwości, że to błędna data).
Przeszukałem swoje kwity pod kątem dwóch alianckich lotów o których pisaliśmy wcześniej, oba loty wykonane zostały przez samoloty należące do 540 Sqn:
Sortie: 106G/1972
Data: 1944.08.06, Start: 10:15 - Lądowanie: 16:45;
Samolot: Mosquito IX Nr. LR 433
Pilot: F/O K.R. Holland DFC , Nawigator: F/O G.J. Bloomfield;
Cele główne: Piła, Grudziądz, Poznań i Neuruppin.
Kurs po starcie na Sylt, wszystkie cele sfotografowane wraz z ukośnymi zdjęciami Hamburga, powrót nad Anglię kurs na Lowestoft; brak incydentów podczas lotu.
Sortie: 106G/2258
Data: 1944.08.15, Start: 08:45 - Lądowanie: 14:52;
Samolot: Mosquito IX Nr. LR 427
Pilot: F/Lt. R.C. Keefer, Nawigator: F/Sgt. R.J. Robertson;
Cele główne: Szczecin, Berlin i Piła;
Kurs początkowy po starcie na Amrum, zachmurzenie 8/10; Cele na obszarze Szczecina pokryte chmurami - udany jeden przelot z wykonanymi zdjęciami. Zdjęcia Berlina i Piły wykonane, powrót tą samą drogą. Brak incydentów.
Szukam cięgle informacji na temat styczniowego lotu.
Natomiast wyszukałem np. taki lot:
Data: 1944.08.04, Start: 10:10 - Lądowanie: 17:10;
Samolot: Mosquito IX Nr. LR 433
Pilot: F/O K.R. Holland DFC, Nawigator: F/Sgt. R.J. Robertson;
Cele główne: Rendsburg, Piła, Grudziądz, Malbork i Dębnica Kaszubska,
Kurs nad Europe na Texel obfotografowane, Lotnisko Rendsburg w trakcie trasy na Piłę odnotowano ciężki ostrzał artylerii flak w rejonie Szczecin - Police - po 10 min wyjście ze strefy ostrzału. Wszystkie cele sfotografowane plus dodatkowo zdjęcia Gdańska i ukośne zdjęcia Kiloni, Świnoujścia, Szczecina i Anklam. W drodze powrotnej trafiony odłamkami artylerii flak nad Helgolandem - w trakcie wykonywania zdjęć lotniska, Kontynuował lot, z uszkodzonym systemem hydraulicznym, przy lądowaniu przejście na system zapasowy (ręczny?). Wysunięcie podwozia i klap udane. Po wylądowaniu odnaleziono uszkodzenia poszycia i układu hydrauliczne, które doprowadziły do wycieku, i zanieczyszczenia obiektywów tylnych kamer.
Uszkodzenia musiały być drobne gdyż 2 dni później ten sam samolot powrócił nad Piłę wykonując misję: 106G/1972
pozdrawiam
W.