Remont pilskiego dworca PKP
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Konstrukcja zamontowana na torowisku ma na celu wzmocnić tory podczas prac pod torami. Pod torowiskiem wykonywany jest przecisk z rur 500 mm, więc konieczne jest odciążenie miejsca, w którym prowadzony jest rurociąg.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
26.03.2015:
Przywieziono kontenery - w przyszłym tygodniu zostaną do nich przeniesione kasy biletowe i poczekalnia:
Piaskowanie wiat:
Dziękuję za uwagę.
Przywieziono kontenery - w przyszłym tygodniu zostaną do nich przeniesione kasy biletowe i poczekalnia:
Piaskowanie wiat:
Dziękuję za uwagę.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Garstka fotek z dnia dzisiejszego. Troszkę deszcz mnie spędził z dworca. Jak widać czynna już jest zastępcza kasa biletowa. Zastanawia mnie jednak jakie będzie zadaszenie wiat peronowych. Z tego co zauważyłem chyba będzie ono szklane, sądzę po sporej ilości palet z taflami szklanymi.
Stan na 01.04.2015
Stan na 01.04.2015
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Czy będzie rozbierana ta przybudówka? Chyba nie, nowy dach będzie, w środku tynk skuty do cegieł, co do zdjęcia czwartego to będą tam stanowiska parkingowe, nie wiem tego na 100% bo deszcz się za mocno rozpadał i zgonił mnie ze stacji.
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3154
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Na zdjęciu czwartym budują parking. Lepiej to widać z wiaduktu. Jak będzie wyglądała przestrzeń między wiaduktem a dworcem pokazuje m.in. projekt budowlany umieszczony pod plikiem "PB - Architektura-2" w przetargu przebudowy dworca.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Dobudówka dzisiejszego dnia, sorry za jakość trzeciego zdjęcia ale było ono robione przez szybę która także była dość mocno zabrudzona :)
Stan na 02.04.2015
Stan na 02.04.2015
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Fasada dworca przed 1906 rokiem. Zdjęcie z pocztówki wydanej przez H. Freytaga krótko po 1900 roku.
Na zdjęciu dzisiejszym widzicie pozostałości tej fasady. Między innymi zamurowane drzwi oraz dobrze zachowany napis.
Pozdrawiam :)
Na zdjęciu dzisiejszym widzicie pozostałości tej fasady. Między innymi zamurowane drzwi oraz dobrze zachowany napis.
Pozdrawiam :)
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Świetne. Czy jest plan zachowania tego napisu? Przez ponad 100 lat był ukryty pod tynkiem.
Co ciekawe, ta wersja oznaczenia stacji pochodzi z okresu krótko po 1900 r. Wcześniejsze wyglądały tak:
Analogicznie zmieniono napisy na wschodniej fasadzie budynku:
Co ciekawe, ta wersja oznaczenia stacji pochodzi z okresu krótko po 1900 r. Wcześniejsze wyglądały tak:
Analogicznie zmieniono napisy na wschodniej fasadzie budynku:
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Nic mi nie wiadomo na temat zachowania tego napisu, ale wydaje mi się to oczywiste, że musi być zachowany.
Innej opcji nie widzę :)
Innej opcji nie widzę :)
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Chyba raczej nie zostanie zachowany. Już na nim jest zainstalowany przewód.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Obecnie malowana jest elewacja budynku od strony wiaduktu, remontowany jest też przejazd kolejowy.
Stan na 17.04.2015
Stan na 17.04.2015
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Co ciekawe zachowały się również elementy ozdób architektonicznych. Ciekawe czy ten fragment zostanie zachowany, a byłby ciekawostką z dawnych lat. Dla chcącego nic trudnego, tylko co na to konserwator? Ktoś już coś wie co będzie z napisem?
Stan na 19.04.2015
Stan na 19.04.2015
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Według projektu to będzie pomieszczenie na odpadki a mniej więcej w miejscu napisu ma być otwór 170x30 cm na kanały wentylacji mechanicznej.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
O rany! pomieszczenie na odpadki z dziurą w ścianie... :woot: No to właśnie przymierzamy się, żeby zniszczyć najstarszy mural z nazwą miasta. Problem w tym, że to może nie jest ta nazwa co trzeba, ale to miasto od 100 lat ma już takiego pecha, że najpierw siedział nie ten naród, potem go wyzwolili nie ci co powinni, zapanował nie ten ustrój, a teraz wygląda na to, że pozostałości zabytków odnawia raczej nie ta ekipa rządząca. Niech żyje poprawność polityczna i kolorowa "estetyka" rodem z czasów wielkiej płyty. Dajcie proszę znać co na to konserwator zabytków - może jakoś zablokuje psujów zanim obłożą Schneidemuhl styropianem i pociągną na żółto lub pomarańczowo jak większość pozostałości starej architektury...
Re: Remont pilskiego dworca PKP
A może po prostu nikt wcześniej nie wiedział o tym napisie? Takie rzeczy się zdarzają.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Ja wysłałem maila do Pana Romana Chwaliszewskiego, konserwatora zabytków z informacją o istnieniu tego napisu. Z tego co wiem będzie na budowie we wtorek. Ale na pewno z tym pomieszczeniem jest problem bo po pierwsze jest tam skos na podłodze od wejścia podziemnego i po drugie pewnie dlatego w planach jest jako pomieszczenie na odpadki czyli "śmietnik". O istnieniu napisu na pewno na etapie projektowania nie było wiadomo. Zobaczymy jaka będzie decyzja.
Pozdrawiam
Krzysztof
Pozdrawiam
Krzysztof
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Zakładałem, że "nikt" (decyzyjny) nie wiedział: inaczej napis byłby już skuty lub standardowo pociągnięty na pomarańczowo ;) Właśnie obejrzałem tę ciekawostkę - najbardziej fotogeniczny kawałek miasta do czasu granicznego słupka Wersal F001 ;) - cieszę się, że wytropiliście temat i poszło info gdzie trzeba. Napis na szczęście jest wewnątrz budynku - odpadają wszelkiego rodzaju argumenty typu wprowadzania w błąd co do niewłaściwego oznakowania budynku dworca. Pewnie zaadaptowanie pomieszczenia na jakąś izbę poświęconą historii kolejowej miasta jest niczym nieuzasadnionym szczytem chciejstwa - wiadomo kasa. Może jednak napis jakoś przetrwa remont i przyszłe pokolenia pasjonatów będą miały okazje wykazać się - ale raczej czymś innym, niż młot udarowy i pomarańczowa farba ;)
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Zachwycił mnie ten odzyskany symbol dawnej Piły i nie ma to nic wspólnego z germanofilią, choć ściśle wiąże się z niemiecką historią miasta. Jestem nieodrodnym dzieckiem Forum i muszę nawiązać do pięknych zdań napisanych przez Krzysztof Ju w wątku poświęconym 10 leciu. Żyję w moim mieście także po to, by "(...) poczuć radości i cierpienia ludzi, których dawno nie ma lub za chwilę znikną. Dotykanie ich myśli i projektów, które kształtowały rzeczywistość i którą my teraz dziedziczymy, by dodać coś od siebie, przeobrazić i podać dalej (...)"
Nie ma ciągłości historycznej, społecznej i mentalnej bez korzeni czyli tego, z czego współczesne miasto wyrosło. Nigdy nie wyzbędziemy się znaków i symboli z przeszłości, bo to jest nasza tożsamość. Ona warunkuje świadomość kim jesteśmy i co po sobie pozostawimy dla młodszych pokoleń. Jesteśmy depozytariuszami najmniej uchwytnego, ale niezbędnego dla trwania ducha i materii składnika, jakim jest duch miejsca - genius loci! Zachowanie tego napisu jest nakazem, bo inaczej nasza historia będzie jedynie buńczucznym pokrzykiwaniem o 500 leciu, które bez symboli pozwala zaledwie na krok wstecz do roku... 1945, kiedy wszystko, wydawało się, powstało z niebytu, gdyby nie te okruchy skrzętnie do kupy zbierane...
Dla potwierdzenia, jak można pielęgnować genius loci posłużę się przykładem Jaworzyny Śląskiej. Tak, to jest to samo miasto, które ubiega się o opiekę nad naszą parowozownią i końca tych starań na biurokratycznym torze przeszkód nie widać. W Jaworzynie, na terenie tamtejszego muzeum kolejnictwa odsłonięto po latach i przywrócono zwiedzającym nie tylko stare napisy, ale także sentymentalne informatory peronowe. Tylko dureń mógłby pomyśleć, że to może być cokolwiek innego, jak żywa, stara pocztówka z tamtych lat. Punkt odniesienia na mapie naszej tożsamości. Bez względu, czy Jaworzyna i Piła pisane są niemiecką, hebrajską czy polską czcionką, te miasta są nasze z całym swoim dobrym i złym dziedzictwem. To nasza, dumna historia!
Nie ma ciągłości historycznej, społecznej i mentalnej bez korzeni czyli tego, z czego współczesne miasto wyrosło. Nigdy nie wyzbędziemy się znaków i symboli z przeszłości, bo to jest nasza tożsamość. Ona warunkuje świadomość kim jesteśmy i co po sobie pozostawimy dla młodszych pokoleń. Jesteśmy depozytariuszami najmniej uchwytnego, ale niezbędnego dla trwania ducha i materii składnika, jakim jest duch miejsca - genius loci! Zachowanie tego napisu jest nakazem, bo inaczej nasza historia będzie jedynie buńczucznym pokrzykiwaniem o 500 leciu, które bez symboli pozwala zaledwie na krok wstecz do roku... 1945, kiedy wszystko, wydawało się, powstało z niebytu, gdyby nie te okruchy skrzętnie do kupy zbierane...
Dla potwierdzenia, jak można pielęgnować genius loci posłużę się przykładem Jaworzyny Śląskiej. Tak, to jest to samo miasto, które ubiega się o opiekę nad naszą parowozownią i końca tych starań na biurokratycznym torze przeszkód nie widać. W Jaworzynie, na terenie tamtejszego muzeum kolejnictwa odsłonięto po latach i przywrócono zwiedzającym nie tylko stare napisy, ale także sentymentalne informatory peronowe. Tylko dureń mógłby pomyśleć, że to może być cokolwiek innego, jak żywa, stara pocztówka z tamtych lat. Punkt odniesienia na mapie naszej tożsamości. Bez względu, czy Jaworzyna i Piła pisane są niemiecką, hebrajską czy polską czcionką, te miasta są nasze z całym swoim dobrym i złym dziedzictwem. To nasza, dumna historia!
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Udało mi się dowiedzieć, że napis nie zostanie pokryty tynkiem, ale nie będzie widoczny - w pomieszczeniu przewidziano obniżenie stropu (coś a la sufit podwieszany), przez co napis znajdzie się między stropem a podwieszoną płytą. Cóż, sukces połowiczny. Ale chyba najważniejsze, że nie zostanie zniszczony. Informacje z drugiej ręki, ale źródłem jest konserwator zabytków.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.