Remont pilskiego dworca PKP
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Stojaki dla rowerów. A następnie (oprócz kas z biletami, bo to wydaje się oczywiste):
- skrzynki do przechowania bagażu,
- sklep z prasą,
- bankomat,
- paczkomat,
- apteka,
- kwiaciarnia,
- sklep z pieczywem (w tym z kanapkami),
- centrum informacji turystycznej,
- strona internetowa ukazująca położenie dworca w mieście i lokali handlowych i usługowych na dworcu, łącznie z podaniem godzin ich otwarcia.
O lokalizacji hotelu lub hostelu w sąsiednim budynku już wcześniej pisałem.
To moje propozycje na ożywienie dworca. Ktoś ma kolejne?
- skrzynki do przechowania bagażu,
- sklep z prasą,
- bankomat,
- paczkomat,
- apteka,
- kwiaciarnia,
- sklep z pieczywem (w tym z kanapkami),
- centrum informacji turystycznej,
- strona internetowa ukazująca położenie dworca w mieście i lokali handlowych i usługowych na dworcu, łącznie z podaniem godzin ich otwarcia.
O lokalizacji hotelu lub hostelu w sąsiednim budynku już wcześniej pisałem.
To moje propozycje na ożywienie dworca. Ktoś ma kolejne?
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Popieram! I uruchomienie przez Piłę np. takich połączeń jak Kołobrzeg-Szklarska Poręba, Szczecin-Olsztyn, Gorzów lub Berlin - Trójmiasto przez Chojnice i Tczew lub Kościerzynę.
A z lokalnych połączenie do Czarnkowa oraz do Gołańczy przez Chodzież i Szamocin.
Pomarzyłem. :)
A z lokalnych połączenie do Czarnkowa oraz do Gołańczy przez Chodzież i Szamocin.
Pomarzyłem. :)
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Ogłoszono przetarg na modernizację linii kolejowej nr. 354 Poznań - Piła .
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=0
Linia ma być dostosowana do prędkości 120kmh.
Ciekawe czy w zakres prac wchodzi przebudowa tunelu w Pile?
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=0
Linia ma być dostosowana do prędkości 120kmh.
Ciekawe czy w zakres prac wchodzi przebudowa tunelu w Pile?
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Ziołek zawsze Ciebie uważałem za rozsądnego faceta, ale pisząc to z ironią pokazujesz, że Ciebie zadowala remont dworca, który żyć koleją powinien, a właśnie koleją żyć nie będzie. Włożone miliony w remont obiektu, gdzie pociąg jedzie co godzinę albo i mniej. W końcu dworce służą pasażerom związanym z koleją, a nie jakimś innym pierdetom. W takim Łowiczu pociąg jedzie co chwilę (no fakt linia tam przebiega bardzo ruchliwa), ale nie zmienia to faktu, że tam nawet perony nie są wyremontowane, a u nas rzucono się na remont dworca by co? przystosować go pod monitoring dla Straży Miejskiej, która zbliża się nieuchronnie do zakończenia swojej działalności... Może warto było pomyśleć (szczególnie ci pseudo politycy z PO z naszego regionu) żeby PKP w końcu dało tu więcej połączeń kolejowych, a nie ochłapy, które w żadnym stopniu nie pozwalają się komunikować z resztą Polski. Przykład? Ja żeby jechać do mojej rodziny za Toruń muszę obecnie trzepnąć 2 przesiadki i na dodatek jechać najlepiej o 5 rano żeby na 12 dotrzeć w wybrane miejsce. O innych absurdach już wspominać nie będę, bo każdy je widzi. Więc daruj sobie ironię, bo ona jest zwyczajnie nie na miejscu, a jak Tobie pasuje 5 pociągów na krzyż, przy świeżo wyremontowanym dworcu, to naprawdę jestem godzien podziwu...
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Miło mi, że postrzegasz mnie jako rozsądnego faceta. Dzięki.
Chyba nie zrozumiałeś mojej intencji. Czy dlatego, że napisałem "pomarzyłem :)" czy dlatego że moje propozycje wydały Ci się tak małorealne, że wyglądające na ironie? A tym czasem nie była to ani ironia, ani moje propozycje nie są nierealne.
A co do potrzeby zwiększenia ilości połączeń to napisałem "popieram!", bo zgadzam się z tym co napisałeś. Swego czasu proszony o wypowiedź do prasy na temat połączeń kolejowych w naszym mieście, postulowałem uruchomienie połączeń np. do Poznania w tzw. takcie czyli np. co godzinę od rana do wieczora i zrobiłem to zupełnie bez żadnej ironii.
Także wybacz, jeśli w mojej wypowiedzi dostrzegasz ironie, ale napisałem to zupełenie poważnie. Podejrzewam, że gdybyś ją usłyszał, a nie przeczytał na forum, to nie zinterpretował byś jej ją jako ironiczną. No ale niestety Internet ma to do siebie, że częściej błędnie "odczytujemy" czyjeś słowa. Oprócz wielu zalet ma też wady. W kontaktach międzyludzkich słabo się sprawdza.
Chyba nie zrozumiałeś mojej intencji. Czy dlatego, że napisałem "pomarzyłem :)" czy dlatego że moje propozycje wydały Ci się tak małorealne, że wyglądające na ironie? A tym czasem nie była to ani ironia, ani moje propozycje nie są nierealne.
A co do potrzeby zwiększenia ilości połączeń to napisałem "popieram!", bo zgadzam się z tym co napisałeś. Swego czasu proszony o wypowiedź do prasy na temat połączeń kolejowych w naszym mieście, postulowałem uruchomienie połączeń np. do Poznania w tzw. takcie czyli np. co godzinę od rana do wieczora i zrobiłem to zupełnie bez żadnej ironii.
Także wybacz, jeśli w mojej wypowiedzi dostrzegasz ironie, ale napisałem to zupełenie poważnie. Podejrzewam, że gdybyś ją usłyszał, a nie przeczytał na forum, to nie zinterpretował byś jej ją jako ironiczną. No ale niestety Internet ma to do siebie, że częściej błędnie "odczytujemy" czyjeś słowa. Oprócz wielu zalet ma też wady. W kontaktach międzyludzkich słabo się sprawdza.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Mało mamy pociągów do Poznania? Moim zdaniem wystarczająca ilość... wystarczy zmodernizować/wymienić tabor na bardziej cywilizowany i w końcu wyremontować szlak. Brakuje połączeń do Gdańska, Warszawy, czy innych miejscowości w te strony, a tutaj ciągła nagonka o tym Poznaniu. Tak samo brakuje do Szczecina połączenia, przecież Piła by tym więcej zyskała niż Poznań, bo wtedy pasażerowie nie musieliby tłuc się do Poznania i dalej na Szczecin, tylko z Bydgoszczy, Warszawy, Torunia przez Piłę albo na Krzyż albo bezpośrednio przez Wałcz... ale po co? Lepiej zajmować się Poznaniem... no tak... możliwość zarobku dla innego wielkiego miasta.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Wiem że Piła nie ma tyle kasy na remonty co wielkie miasta, ale na pewno przydałoby się wymienić tory i zmodernizować perony na pilskim dworcu.
Nowe połączenie z Gdańskiem i Gdynią też będzie realne, ponieważ wraz z powstaniem PKM-ki modernizowane będą linie do Kościerzyny a następnie do Chojnic.
Dużo się zmieniło w województwie pomorskim jeżeli chodzi o kolej , mam nadzieję, że u nas też tak będzie. :)
Nowe połączenie z Gdańskiem i Gdynią też będzie realne, ponieważ wraz z powstaniem PKM-ki modernizowane będą linie do Kościerzyny a następnie do Chojnic.
Dużo się zmieniło w województwie pomorskim jeżeli chodzi o kolej , mam nadzieję, że u nas też tak będzie. :)
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Ale dlaczego to Piła miałaby modernizować tory i perony na stacji kolejowej , która do niej nie należy?suzi pisze:Wiem że Piła nie ma tyle kasy na remonty co wielkie miasta, ale na pewno przydałoby się wymienić tory i zmodernizować perony na pilskim dworcu.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
A widziałeś tor na I peronie. Budynek piękny , a reszta....
A może zamiast dzielić wszystko czas wziąć się zebrać i zmodernizować resztę dworca.
Może ktoś ma głowę na karku i zrobi projekt, gdzie będzie remont peronów, wymagane windy , połączenie tuneli między peronami co skróci drogę przesiadek szczególnie dla ludzi starszych.
Duże miasta (Poznań , Bydgoszcz ,Gdańsk) mogą .
A może zamiast dzielić wszystko czas wziąć się zebrać i zmodernizować resztę dworca.
Może ktoś ma głowę na karku i zrobi projekt, gdzie będzie remont peronów, wymagane windy , połączenie tuneli między peronami co skróci drogę przesiadek szczególnie dla ludzi starszych.
Duże miasta (Poznań , Bydgoszcz ,Gdańsk) mogą .
Re: Remont pilskiego dworca PKP
jeśli o połączenie tuneli to nic nie wiadomo, ale będą wyremontowane perony (ciekawe czy tylko te do Poznania, czy wszystkie), oraz windy...asta24.pl pisze:
40 minut krócej z Poznania do Piły
Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację 93 km linii z Poznania do Piły. To oznacza krótsze podróże dzięki przebudowie trasy, 12 mostów i wiaduktów, 50 przejazdów kolejowych. Będą też nowe przejścia podziemne i nowoczesne perony dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Postępowanie na modernizację to kolejny przetarg PLK ogłoszony we wrześniu w ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych.
Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych podróż na trasie z Poznania do Piły skróci się o ok. 40 min. Prędkość pociągów osobowych zwiększy się do 120 km/h i z trasy będzie mogło skorzystać więcej pociągów.
– Realizacja tego projektu poprawi transport kolejowy w Wielkopolsce, w tym ruch aglomeracyjny. Przetarg na linie Poznań – Piła jest kolejnym postępowaniem, które PLK ogłasza we wrześniu w Ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycyjnej. To jednocześnie pierwszy przetarg z Regionalnych Programów Operacyjnych nowej perspektywy – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu ds. realizacji inwestycji w PLK.
Modernizacja trasy zakłada poprawę komfortu podróży. Przebudowane perony będą wyposażone w wiaty, nowe oznakowanie i oświetlenie, a także system informacji. W Chodzieży i Pile przejścia podziemne zostaną wyposażone w windy.
PLK zwiększy też poziom bezpieczeństwa na trasie z Poznania do Piły, to dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem i modernizacji kilkudziesięciu przejazdów kolejowo drogowych. W Poznaniu powstanie także lokalne centrum sterowania ruchem zapewniające sprawny nadzór nad linią. Ponadto w ramach inwestycji będą zamontowane urządzenia ochrony środowiska m.in. przejścia dla zwierząt.
Zadanie pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna” finansowane będzie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Wykonanie prac zostało zaplanowane na lata 2016-2019.
Polskie Linie Kolejowe realizują. Wielką Ofensywę Inwestycji Kolejowych. We wrześniu ogłoszony został przetarg na linie objazdowe Rail Baltica, miliardowy przetarg na GSM-R oraz dwa przetargi na trasie Kraków – Katowice. W latach 2016 – 2023 zarządca infrastruktury zrealizuje inwestycje za 67 mld zł ujęte w Krajowym Programie Kolejowym.
Źródło: www.asta24.pl
Data wydania: 30 września 2015
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Myślę, że jednotorowa linia strategiczna (pomorze środkowe) do 120km/h to jednak na obecne czasy, przy tej cenie jest wałkiem. Ale to moja opinia i z nikim nawet nie chce mi się polemizować.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Skrót "np." oznacza "na przykład", czyli jeżeli wystąpi zjawisko X, to nie oznacza to braku wystąpienia zjawiska Y. Inaczej mówiąc wprowadzenie godzinnego taktu kursowania pociągów do Poznania nie oznacza braku możliwości zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów w innych kierunkach. Była to propozycja, która nie wyklucza innych.Matey#24 pisze:Mało mamy pociągów do Poznania? Moim zdaniem wystarczająca ilość... wystarczy zmodernizować/wymienić tabor na bardziej cywilizowany i w końcu wyremontować szlak. Brakuje połączeń do Gdańska, Warszawy, czy innych miejscowości w te strony, a tutaj ciągła nagonka o tym Poznaniu. Tak samo brakuje do Szczecina połączenia, przecież Piła by tym więcej zyskała niż Poznań, bo wtedy pasażerowie nie musieliby tłuc się do Poznania i dalej na Szczecin, tylko z Bydgoszczy, Warszawy, Torunia przez Piłę albo na Krzyż albo bezpośrednio przez Wałcz... ale po co? Lepiej zajmować się Poznaniem... no tak... możliwość zarobku dla innego wielkiego miasta.
O połączeniu do Szczecina i Gdańska napisałem dwa wpisy wcześniej.
Po raz ostatni czemuś co mi publicznie niesłuszczenie zarzucasz zaprzeczam i coś o czym pisałem wyjaśniam. Dalej w tym temacie nie chcę rozwiajać kwestii kolejowych połączeń jeśli tak skrajnie jestem nie rozumiany i coś mi się niesłusznie zarzuca. Proszę Ciebie byś mnie dalej nie prowokował, uważnie czytał, ze spokojem i bez emocji odpisywał. Jeśli bardzo nie odpowiada Ci mój pogląd na coś, to najpierw ze spokojem i krótko zapytaj czy napewno tak uważam i dlaczego tak sądze. Może wtedy rozmowa o kolejowych połączeniach i inne nasze rozmowy tutaj wypadną lepiej. Do spokojnych, rzeczowych rozmów zawsze się polecam.
Pozdrawiam.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Przykra informacja
podczas remontu Piła-Poznań zostanie wyremontowany tylko 3 peron :-( Czyli będziemy mieć wyremontowane 1,5 no i 3
znowu połowa stacji i na pewno nie ma ani słowa o głównym tunelu.
pozdrawiam
Krzysztof
podczas remontu Piła-Poznań zostanie wyremontowany tylko 3 peron :-( Czyli będziemy mieć wyremontowane 1,5 no i 3
znowu połowa stacji i na pewno nie ma ani słowa o głównym tunelu.
pozdrawiam
Krzysztof
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Nie, no dworzec został już cały wyremontowany.suzi pisze:A widziałeś tor na I peronie. Budynek piękny , a reszta....
A może zamiast dzielić wszystko czas wziąć się zebrać i zmodernizować resztę dworca.
A stacja jak już pisali przedmówcy będzie zmodernizowana podczas remontu linii kolejowej.
A i od kwietnia dochodzi połączenie sezonowe - Warszawa - Szczecin przez Piłę i Wałcz.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Bocian - popatrz sobie tu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...3_20161210.pdf
lub tu:
http://hostuje.net/file.php?id=7a6ee833 ... fba9b6998c
Ten sezonowy pociąg przez Piłę ma być ciągnięty przez nową lokomotywę Gama z Pesy ( na odcinku ZS - CB) a w CB wagony mają być podłączone do "elektryka".
No i niby będzie leciał do samego Przemyśla. Jego nazwa to TLK Flisak.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...3_20161210.pdf
lub tu:
http://hostuje.net/file.php?id=7a6ee833 ... fba9b6998c
Ten sezonowy pociąg przez Piłę ma być ciągnięty przez nową lokomotywę Gama z Pesy ( na odcinku ZS - CB) a w CB wagony mają być podłączone do "elektryka".
No i niby będzie leciał do samego Przemyśla. Jego nazwa to TLK Flisak.
Re: Remont pilskiego dworca PKP
Zajrzyj tutaj: http://rozklad.plk-sa.pl/TabliceBocian pisze:iru3, gdzie można znaleźć projekt przyszłego rozkładu jazdy?
Ciekawostka - w nowym rozkładzie widnieje pociąg TLK "Staszic" relacji Piła - Rzeszów (przez Bydgoszcz, Warszawę):
Odjazd z Piły 4.34 - Bydgoszcz 5.44 - W-wa Zach. 9.30/9.31 - Lublin 12.04/12.24 - Rzeszów 15.09
Odjazd z Rzeszowa 12.58 - Lublin 15.45/16.00 - W-wa Zach. 18.34/18.35 - Bydgoszcz 21.52/22.04 - Piła 23.12
Z rozkładu wynika, że pociąg ten ma kursować codziennie.
Tak na marginesie, zdziwiłem się, że TLK nie oznacza już Tanich Lini Kolejowych, ale Twoje Linie Kolejowe.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.