Dla "MK" (Miłośników Kolei)
Niedawno SA108 zaproponował mi aby utworzyć nowy dział na forum związany z pilską koleją. Widząc że na naszym forum jest coraz więcej kolejowych tematów podzielam jego zdanie :) . Niebawem możecie się spodziewać na naszym forum nowego działu "Kolejowa Piła/Schneidemuhl". Mam jednak nadzieję że będziecie bardziej pogłębiać w tym dziale pilski wątek historyczny związany z tym tematem?!Piterek pisze:Przecież możemy zakładać nowe tematy tutaj (możemy? SA108?).
No to rewelacja. Owszem, o historii też, ale czy to bedzie nietakt, jesli będziemy rozmaiać o współczesnej kolei wokół Piły? :wink:
Teraz jeżdzi więcej pociągów (sezonowych) i dlatego wykorzystują byki do ich prowadzenia.
Sfociłem ją przy wyjeździe z Piły, tyle że prawie pod słońce :(Luke I pisze:Dzisiejszą "Fregatę" prowadziła ET22-411. Dziwne, że "byczki" prowadzą już pociągi kwalifikowane :shock:
Pozdrawiam
Teraz jeżdzi więcej pociągów (sezonowych) i dlatego wykorzystują byki do ich prowadzenia.
Wracając do tematu "Byków".
Otóż przy szopach w wielu miastach kraju stoi około 200 siódemek czekających na naprawę. Liczniejszych "Byków" niegdy za mało, a na NR i NG siódemek póki co "nie ma kasy". Wyjątkami są 07-096, 07-348, 07-122 i kilka innych (122 jest po wypadku w Kłaju i nie wiadomo co z tym lokiem). Naprawy tych elektrowozów póki co wykonują solidnie i planowo raczej tylko ZNTK w obrębie ZT Poznań.
Teraz coś bardziej "pilskiego". Otóż dziś popołudniowy pociąg osobowy z Poznania (zresztą prowadzony przez "Byka", nr 1125) składał się z 4-członowej bipy (malowanie "bohunowskie") oraz trzech bonanz bh.
Takie i podobne (w ilości wagonów) składy widywano w przeszłości, więc myślałem, że wreszcie choć w sezonie wróciły "stare, dobre czasy".
Jednak okazało się, że bonanzy to... podsył do "Bluesa..." ;)
Pozdrawiam
Rozmawiałem dziś z mechanikiem z ZT Poznań i wyjaśnił drugi powód szczególnej aktywności byków:Piterek pisze:Teraz jeżdzi więcej pociągów (sezonowych) i dlatego wykorzystują byki do ich prowadzenia.[/code]
Otóż przy szopach w wielu miastach kraju stoi około 200 siódemek czekających na naprawę. Liczniejszych "Byków" niegdy za mało, a na NR i NG siódemek póki co "nie ma kasy". Wyjątkami są 07-096, 07-348, 07-122 i kilka innych (122 jest po wypadku w Kłaju i nie wiadomo co z tym lokiem). Naprawy tych elektrowozów póki co wykonują solidnie i planowo raczej tylko ZNTK w obrębie ZT Poznań.
Teraz coś bardziej "pilskiego". Otóż dziś popołudniowy pociąg osobowy z Poznania (zresztą prowadzony przez "Byka", nr 1125) składał się z 4-członowej bipy (malowanie "bohunowskie") oraz trzech bonanz bh.
Takie i podobne (w ilości wagonów) składy widywano w przeszłości, więc myślałem, że wreszcie choć w sezonie wróciły "stare, dobre czasy".
Jednak okazało się, że bonanzy to... podsył do "Bluesa..." ;)
Pozdrawiam
Wypełniając prośbę SA108, ażeby w tym temacie umieszczać posty o swoich ulubionych lokomotywach, specjalnie dla Adacha podaję kilka linków, w których może znaleźć wszystko o Jego Ulubionym Byczku:
Info o loku:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ET22
http://users.uj.edu.pl/~krslowik/kolej/et22/et22_01.htm
Galerie:
http://www.rail.pl/galeria/
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/index.php
Jest tego oczywiście duuużo więcej, ale dla Naszego Ulubionego Adacha całkowicie wystarczy ;)
Pozdrawiam
Info o loku:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ET22
http://users.uj.edu.pl/~krslowik/kolej/et22/et22_01.htm
Galerie:
http://www.rail.pl/galeria/
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/index.php
Jest tego oczywiście duuużo więcej, ale dla Naszego Ulubionego Adacha całkowicie wystarczy ;)
Pozdrawiam
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
W czerwcu w Obornikach Wielkopolskich miałem nieprzyjemność być świadkiem zamiany EU 07 na ET 22. Wówczas to w lokomotywie Słowińca popsuł się układ hamulcowy. Wielkość opóznienia 60 min.Luke I pisze:Wracając do tematu "Byków".
Rozmawiałem dziś z mechanikiem z ZT Poznań i wyjaśnił drugi powód szczególnej aktywności byków:Piterek pisze:Teraz jeżdzi więcej pociągów (sezonowych) i dlatego wykorzystują byki do ich prowadzenia.[/code]
Otóż przy szopach w wielu miastach kraju stoi około 200 siódemek czekających na naprawę. Liczniejszych "Byków" niegdy za mało, a na NR i NG siódemek póki co "nie ma kasy". Wyjątkami są 07-096, 07-348, 07-122 i kilka innych (122 jest po wypadku w Kłaju i nie wiadomo co z tym lokiem). Naprawy tych elektrowozów póki co wykonują solidnie i planowo raczej tylko ZNTK w obrębie ZT Poznań.
Uwzięli się na te Byki ;)
Według mnie nie są złe, w przypadku długich i ciężkich pociągów pasażerskich są nawet lepsze od EU07. Dobrze sprawdzają się na mniej krętych trasach. Siódemek niestety PKP Cargo nie chce naprawiać, bo obsługują one pociągi z firmy "PKP Przewozy Regionalne", która nie przynosi dochodów i ma pełno długów. Cargo obsługuje brutta, prowadzone przez ET22.
Jak wiadomo, siódemki stoją, a byków jest około 1000, więc "z nudów" (hehe) wypełniają luki. ]
Ja osobiście na równi traktuje obydwa elektrowozy, zacne i zasłużone, a przede wszystkim dość niezawodne od wielu lat.
Podaję linka do tematu na pewnym forum, gdzie wszystko jest dokładnie wyjaśnione przez maszynistów z CM Łódź.
http://www.gmfk.cal.pl/phpBB/viewtopic.php?t=130
Pozdrawiam
Według mnie nie są złe, w przypadku długich i ciężkich pociągów pasażerskich są nawet lepsze od EU07. Dobrze sprawdzają się na mniej krętych trasach. Siódemek niestety PKP Cargo nie chce naprawiać, bo obsługują one pociągi z firmy "PKP Przewozy Regionalne", która nie przynosi dochodów i ma pełno długów. Cargo obsługuje brutta, prowadzone przez ET22.
Jak wiadomo, siódemki stoją, a byków jest około 1000, więc "z nudów" (hehe) wypełniają luki. ]
Ja osobiście na równi traktuje obydwa elektrowozy, zacne i zasłużone, a przede wszystkim dość niezawodne od wielu lat.
Podaję linka do tematu na pewnym forum, gdzie wszystko jest dokładnie wyjaśnione przez maszynistów z CM Łódź.
http://www.gmfk.cal.pl/phpBB/viewtopic.php?t=130
Pozdrawiam
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Pod tym adresem http://forum.i-pila.pl/viewtopic.php?p=54088#54088 napotkałem coś co przyznaje mnie zbulwersowało. :?
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Mi% ... nicy_Kolei
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Maszynista
, czyli humorystyczne podejście do kolei (MK i maszynisty w polskiej encyklopedii humoru;))
Definicję "MK" pisałem sam. Troszeczkę humoru nigdy nie zaszkodzi ;)
Ziolek - mnie też zbulwersował ten artykuł. Czyżby chcieli wyciąć peron 5 i 6 ?. Jak oni to widzą?! Przecież nie ma innej możliwości odprawy pociągów w kierunku Chojnic. Chyba że chcą w ciągu kilku lat zamknąć tą linię :(
Pozdrawiam
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Maszynista
, czyli humorystyczne podejście do kolei (MK i maszynisty w polskiej encyklopedii humoru;))
Definicję "MK" pisałem sam. Troszeczkę humoru nigdy nie zaszkodzi ;)
Ziolek - mnie też zbulwersował ten artykuł. Czyżby chcieli wyciąć peron 5 i 6 ?. Jak oni to widzą?! Przecież nie ma innej możliwości odprawy pociągów w kierunku Chojnic. Chyba że chcą w ciągu kilku lat zamknąć tą linię :(
Pozdrawiam
Ja myślę, że tu raczej chodzi o rejon torów towarowych od toru 17-tego bodajże w kierunku miasta. Jakby nie było zajmują dość sporo miejsca. Poza tym wiem, ze istnieje plan zmiany przebiegu obecnej ulicy Zygmunta Starego. Ma iść obecnym parkingiem, a parking ma być przeniesiony na drugą stronę i połączony z nowym przy nowym odcinku ulicy ZS. Powstałby zatem plac (po wyburzeniu bydynków przy ulicy i likwidacji torów), na którym możnaby wybudować nowy terminal (no może to zbyt dumna nazwa, ale w branży teraz taka moda). Mnie wpada do głowy pomysł, aby torów nie likwidować, bo może się przdadzą przy wzroście ilości przewozów po wejściu przewoźników zagranicznych, aby wybudować terminal nad torami, coś a'la dworzec główny w Częstochowie. Są tam fajne galerie ponad torami. Tyle, że koszty... :(
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Dokładnie. Myślę, że przy rysujących się perspektywach należałoby się z tą przebudową wstrzymać, albo pomysł wręcz porzucić. Jedynym kompromisem mogłoby być sprowadzenie torów pod ziemię, ale jak wspomniałeś w grę wchodziłyby koszty.
Swoją drogą widzę, że to jakaś ogólnopolska tendencja. :? http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=4215
Zastanawiam się także jak to rozwiązanie widzi PKS, skoro przez lata nie wywiesza na dworcu PKP swojego rozkładu (i odwrotnie).
Swoją drogą widzę, że to jakaś ogólnopolska tendencja. :? http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=4215
Zastanawiam się także jak to rozwiązanie widzi PKS, skoro przez lata nie wywiesza na dworcu PKP swojego rozkładu (i odwrotnie).
SA108 Ja też byłem dziś w Poznaniu. I to pewnie w tym samym czasie co Ty, bo też widziałem SA132, ale nie zdążyłem go sfocić :( Mam za to kilka fotek siudemek po naprawach rewizyjnych/głównych:SA108 pisze:Dzisiaj w Obornikach widziałem SU46 jadącą z towarowym w kierunku Poznania. Czyżby zdawka z Rogoźna albo Czarnkowa? W Poznaniu natomiast napotkałem zmodernizowanego EN57 z nowym przodem oraz SA132.
W tym miejscu podziekowania dla kolegi Łukasza z Wrocławia, z którym spędziłem na dworcu jakąś godzinkę. Opowiedział mi o EU07-483 i o jej wypadku, a tenże lok udało nam się spotkać na peronie 5. Nie ma śladu po uszkodzeniu.
I jeszcze zagadka pod tytułem "Co to Jest?"
Brawo. Ale Ty go widziałeś na żywo. Ja też byłem w Poznaniu między 12:00 a 14:00, czyli byliśmy w tym samym czasie. Nie widziałeś mnie jak z kolegą z Wrocławia biegaliśmy za lokami? :)
Kilka fotek tego kibla:
I ciekawośtka: pociąg jest w pełni monitorowany. W kabinie maszynisty jest monitor i w zasadzie wszystkie przedziały są na podglądzie. Szkoda, że reszta, tzn. mechanika jest stara.
Kilka fotek tego kibla:
I ciekawośtka: pociąg jest w pełni monitorowany. W kabinie maszynisty jest monitor i w zasadzie wszystkie przedziały są na podglądzie. Szkoda, że reszta, tzn. mechanika jest stara.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.