Polskie lotnisko wojskowe w Pile
- ADAM miłosnik 6plmb
- Posty: 52
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:13
Tregedie są wszędzie i nie da się ich uniknąć. Dziś też się wydarzyła straszna... ale to nie powód aby winić wszystkich za wszystko. Ja nie jestem szczęśliwy że nie ma już w miescie 6PLMB, Oficerskiej Szkoły Samochodowej, ZNTK czy innych zakładów. Jak będziemy się bali wszystkiego wpadniemy w obłęd. A nie widziałem szczęśliwych z tego powodu że w naszym mieście jest coraz biedniej... :?
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Myślę, że dochodzi do złego zrozumienia pojęcia lokalnego patriotyzmu. Są pewne dobra przed którymi interes miasta/gminy powinien ustąpić. Cieszmy się, że Polska jest w takiej sytuacji międzynarodowej, że licznego i drogiego wojska utrzymywać nie musi. A że nasze miasto przechodzi przez to przez chwilowe problemy. Ja wierzę, że nowe możliwości je zniwelują.
- ADAM miłosnik 6plmb
- Posty: 52
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:13
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Skoro prosisz. ;)
Problem emigracji w tym ekonomicznej towarzyszy narodowi polskiemu od kilku stuleci. Szacuje się, że Polaków poza granicami kraju jest nie 2 a około 10 mln. Myślę, że przy takich możliwościach jak obecnie w pewnych okresach doszłoby do większej emigracji niż obecnie. Zdaniem niektórych wielu spośród nich powróci przywożąc do kraji pieniądze i cennę doświadczenie.
Zbrojenia zawsze prowadzą do kryzysu gospodarczego. Cieszmy się, że dzięki ich ograniczeniu na miejscu jednostek wojskowych powstały szkoły wyższe.
Problem emigracji w tym ekonomicznej towarzyszy narodowi polskiemu od kilku stuleci. Szacuje się, że Polaków poza granicami kraju jest nie 2 a około 10 mln. Myślę, że przy takich możliwościach jak obecnie w pewnych okresach doszłoby do większej emigracji niż obecnie. Zdaniem niektórych wielu spośród nich powróci przywożąc do kraji pieniądze i cennę doświadczenie.
Zbrojenia zawsze prowadzą do kryzysu gospodarczego. Cieszmy się, że dzięki ich ograniczeniu na miejscu jednostek wojskowych powstały szkoły wyższe.
Również mam taką nadzieję. Pozdrawiam.BOGDAN pisze:Wychodzi na to, iż każdy z nas pozostanie przy swoim zdaniu. Nie przeszkodzi to, tak mniemam, dalszej wymianie poglądów na podobne, tudzież inne tematy.
- ADAM miłosnik 6plmb
- Posty: 52
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:13
Kończąc temat który ''wyskoczył'' nieoczekiwanie 2 miliony w czasie 2-wóch lat to troszkę dużo. Sam byłem w UK miesiąc temu i byłem tam dosyć długo ale nie czułem tęsknoty za krajem chociaż wcześniej nigdy bym o tym nie pomyslał, że można na stałe. Nie dziwię się, że ludziska nie chcą wracać. Ale każdy kowalem swego losu. Ziolek jeśli nie byłeś to jedź i zobacz a jeśli byłeś i tak Ci się podoba TU to gratuluje! Obiecuję, że dalej wątku tego nie podejmę bo nie to miejsce. Każdy się trzyma swojego i tak niech będzie. AMEN :wink:
- BOGDAN
- PRZYJACIEL
- Posty: 1001
- Rejestracja: 11 lut 2006, 22:25
- Lokalizacja: Piła - Staszyce
- Podziękowano: 1 raz
Dzisiaj w "Teleskopie" - TV Poznań, ujawnili się kolejni chętni na stołek prezydenta. Każdy z nich "przyrzekał", iż uruchomi pilskie lotnisko.
Dopiero jeden z wystepujących, który miał pojęcie o lotnictwie (nie kandydat na stołek), ostudził i "wyprostował" wypowiedzi poprzedników.
Czyli mieliśmy kolejną próbę nawijania makaronu na uszy. Już ten temat był przerabiany w poprzedniej kampanii wyborczej.
Ciekawe ilu naiwnych w to uwierzy.
Pozdrawiam
Dopiero jeden z wystepujących, który miał pojęcie o lotnictwie (nie kandydat na stołek), ostudził i "wyprostował" wypowiedzi poprzedników.
Czyli mieliśmy kolejną próbę nawijania makaronu na uszy. Już ten temat był przerabiany w poprzedniej kampanii wyborczej.
Ciekawe ilu naiwnych w to uwierzy.
Pozdrawiam
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
Członkowie Skansenu Fortyfikacyjno-Bojowego Przedmoście Piła proszą o finansową pomoc:
http://www.pila.fortyfikacje.pl/
POTRZEBUJEMY POMOCY FINANSOWEJ !
KAŻDY MOŻE POMÓC WYSTARCZY UDAĆ SIĘ DO ODDZIAŁU LUB FILII BANKU SPÓŁDZIELCZEGO Z CZARNKOWA ADRESY:
1) ul. Roosevelta 40, 64-920 Piła Czynny poniedziałek - piątek 9.00 - 17.00, sobota 9.00 - 12.30
2) ul. Buczka 28A 64-920 Piła Czynny poniedziałek - piątek: 9.00 - 16.30, sobota: nieczynne
POWIEDZIEĆ "CHCĘ WPŁACIĆ NA TYGRYSKA" I BEZ ZBĘDNYCH FORMALNOŚCI ZOSTAJE WYDANY DOWÓD WPŁATY A PIENIĄDZE TRAFIAJĄ NA NASZE KONTO.
DLA NAS KAŻDY GROSZ JEST WAŻNY !
ALBO PRZELAĆ NA KONTO STOWARZYSZENIA MUZEUM PRZEDMOŚCIE PIŁA
DANE DO PRZELEWU,
Stowarzyszenie Przedmoście Piła
ul. Ludowa 60/7
64-920 Piła
Konto w Banku Spółdzielczym w Czarnkowie Oddział Piła
nr konta: 76 8951 0009 4201 1804 2000 0010
tytułem: Tygrysek
URATUJMY HONOR PILSKIEGO LOTNICTWA !
FIRMY POPIERAJĄCE NASZĄ AKCJĘ:
http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=33783
Od roku 1984 stacjonujący w Pile 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego eksploatował supertechnikę – samoloty Su-22. Pułk był jedną z elitarnych jednostek lotniczych polskiej armii.
Historia jednostki JW 1316 skończyła się w 1998 roku, kiedy zdecydowano o rozwiązaniu 6 PLMB i pozostawieniu w Pile jedynie Komendy Lotniska, które miało służyć jako lotnisko zapasowe dla użytkującej ten sam typ samolotu jednostki z Mirosławca.
Ostatni start samolotu Su z 6 PLMB odbył się 5 kwietnia 1998 roku, za sterami „9615” zasiadł ostatni dowódca JW 1316 – płk pil. Stanisław Galiński.
Jedną z niewielu pamiątek po 6 Pułku z Piły, ale najbardziej okazałą jest samolot Su-22M4 o numerze bocznym 3620. Jest to swego rodzaju unikat, gdyż jako jedyna pilska suka posiada po obu stronach statecznika pionowego godło 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Przedstawia ono czerwoną „szóstkę”, w którą wkomponowany jest orzeł trzymający w szponach cyfrę „3” (numer eskadry do którego należał samolot). „Szóstka” zwieńczona jest sylwetką samolotu Su-22, u podstawy godła znajdują się litery „plmb”. Autorem godła pułku był chorąży Sławomir Wolsztyniak. Na ramie owiewki samolot „3620” dostał również stopień i nazwisko ówczesnego dowódcy 2 Dywizji Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego - płk pil. Zenona Smutniaka (ten element nie zachował się niestety). Z przodu kadłuba samolot posiada namalowane godło eskadr pilskiego pułku – uskrzydlony tygrysek (ewenementem jest kolor tygryska – biały, gdzie na innych Sukach był żółty) trzymający w łapach szachownicę, w którą wpisana jest cyfra „3” jako oznaczenie numeru eskadry.
Suchoj Su-22M4 „3620” został wyprodukowany w Kosmolsku n.Amurem 1 maja 1984 roku. Do Polski dostarczony został w 1985 wraz z innymi 47-oma samolotami tego typu. Pierwszą jednostką był 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego w Pile, w kolejnych latach eksploatacji 3620 należał do 40 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego w Świdwinie, do którego odleciał z Piły w dniu 17 grudnia 1997 roku. Następnie służył w 7 PLBR w Powidzu, 39 ELT w Świdwinie a w dniu 16 lipca 2003 został oddany 6 Eskadrze Lotnictwa Taktycznego w Powidzu, gdzie zakończył lotną karierę. Samolot przeszedł 1 remont główny w WZL-2 w Bydgoszczy (zakończony w październiku 1996). Podczas remontu nie został doposażony ani w GPS, ani TACAN (systemy te montowano od 1996 roku na Su-22 podczas prac w Bydgoszczy) – powodem było prawdopodobnie to, że należał do 23 serii produkcyjnej, czyli najstarszej użytkowanej w Polsce.
Obecnie Su-22M4 „3620” znajduje się na lotnisku 33 Bazy Lotniczej w Powidzu i oczekuje na swój dalszy los. Pozyskaniem tego unikalnego egzemplarza są zainteresowani Miłośnicy 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego zrzeszeni w Stowarzyszeniu „Przedmoście Piła”. Miałby stanowić eksponat skansenu o tematyce militarnej miasta Piły.
Przede wszystkim, prezentowany samolot jako jedyny noszący godło 6 PLMB i zachowujący barwy, w których latał w Pile jest fantastyczną pamiątką ludzi i wydarzeń, którzy zapisali się w historii pilskiego lotnictwa wojskowego. Warto aby wrócił do swego rodzinnego miasta jako hołd oddany wszystkim tworzącym historię 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Jak będzie, czas pokaże...
http://www.pila.fortyfikacje.pl/
POTRZEBUJEMY POMOCY FINANSOWEJ !
KAŻDY MOŻE POMÓC WYSTARCZY UDAĆ SIĘ DO ODDZIAŁU LUB FILII BANKU SPÓŁDZIELCZEGO Z CZARNKOWA ADRESY:
1) ul. Roosevelta 40, 64-920 Piła Czynny poniedziałek - piątek 9.00 - 17.00, sobota 9.00 - 12.30
2) ul. Buczka 28A 64-920 Piła Czynny poniedziałek - piątek: 9.00 - 16.30, sobota: nieczynne
POWIEDZIEĆ "CHCĘ WPŁACIĆ NA TYGRYSKA" I BEZ ZBĘDNYCH FORMALNOŚCI ZOSTAJE WYDANY DOWÓD WPŁATY A PIENIĄDZE TRAFIAJĄ NA NASZE KONTO.
DLA NAS KAŻDY GROSZ JEST WAŻNY !
ALBO PRZELAĆ NA KONTO STOWARZYSZENIA MUZEUM PRZEDMOŚCIE PIŁA
DANE DO PRZELEWU,
Stowarzyszenie Przedmoście Piła
ul. Ludowa 60/7
64-920 Piła
Konto w Banku Spółdzielczym w Czarnkowie Oddział Piła
nr konta: 76 8951 0009 4201 1804 2000 0010
tytułem: Tygrysek
URATUJMY HONOR PILSKIEGO LOTNICTWA !
FIRMY POPIERAJĄCE NASZĄ AKCJĘ:
http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=33783
______________________________________________________________SU-22 - powrót Tygryska do Piły
SU-22 15 lat latały nad Piłą. Teraz miłośnicy lotnictwa z Piły ogłosili akcję "Tygrysek wraca do domu", czyli zbiórkę pieniędzy na sprowadzenie do miasta samolotu myśliwsko-bombowego Su-22. Ma stanąć w jednym z hangarów na nieczynnym już lotnisku wojskowym.
Zwolennikiem upamiętnienia w taki sposób jednostek lotniczych w Pile, z tygrysem na burcie - maskotką miejscowych lotników, jest były pilot wojskowy Bogdan Likus.
Adam Oryszak ze Stowarzyszenia "Przedmoście Piła", które tworzy skansen militarny w Pile, powiedział nam, że aby przetransportować samolot z Powidza potrzeba 10 tysięcy złotych. Po zebraniu pieniędzy samolot z tygryskiem w ciągu trzech miesięcy stanie na pilskim lotnisku.
Wpłat można dokonywać bezpośrednio w pilskim Oddziale i filii Banku Spółdzielczego z Czarnkowa bez jakichklowiek opłat na hasło TYGRYSEK:
Bank Spółdzielczy w Czarnkowie Oddział Piła
numer konta: 76 8951 0009 4201 1804 2000 0010
Od roku 1984 stacjonujący w Pile 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego eksploatował supertechnikę – samoloty Su-22. Pułk był jedną z elitarnych jednostek lotniczych polskiej armii.
Historia jednostki JW 1316 skończyła się w 1998 roku, kiedy zdecydowano o rozwiązaniu 6 PLMB i pozostawieniu w Pile jedynie Komendy Lotniska, które miało służyć jako lotnisko zapasowe dla użytkującej ten sam typ samolotu jednostki z Mirosławca.
Ostatni start samolotu Su z 6 PLMB odbył się 5 kwietnia 1998 roku, za sterami „9615” zasiadł ostatni dowódca JW 1316 – płk pil. Stanisław Galiński.
Jedną z niewielu pamiątek po 6 Pułku z Piły, ale najbardziej okazałą jest samolot Su-22M4 o numerze bocznym 3620. Jest to swego rodzaju unikat, gdyż jako jedyna pilska suka posiada po obu stronach statecznika pionowego godło 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Przedstawia ono czerwoną „szóstkę”, w którą wkomponowany jest orzeł trzymający w szponach cyfrę „3” (numer eskadry do którego należał samolot). „Szóstka” zwieńczona jest sylwetką samolotu Su-22, u podstawy godła znajdują się litery „plmb”. Autorem godła pułku był chorąży Sławomir Wolsztyniak. Na ramie owiewki samolot „3620” dostał również stopień i nazwisko ówczesnego dowódcy 2 Dywizji Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego - płk pil. Zenona Smutniaka (ten element nie zachował się niestety). Z przodu kadłuba samolot posiada namalowane godło eskadr pilskiego pułku – uskrzydlony tygrysek (ewenementem jest kolor tygryska – biały, gdzie na innych Sukach był żółty) trzymający w łapach szachownicę, w którą wpisana jest cyfra „3” jako oznaczenie numeru eskadry.
Suchoj Su-22M4 „3620” został wyprodukowany w Kosmolsku n.Amurem 1 maja 1984 roku. Do Polski dostarczony został w 1985 wraz z innymi 47-oma samolotami tego typu. Pierwszą jednostką był 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego w Pile, w kolejnych latach eksploatacji 3620 należał do 40 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego w Świdwinie, do którego odleciał z Piły w dniu 17 grudnia 1997 roku. Następnie służył w 7 PLBR w Powidzu, 39 ELT w Świdwinie a w dniu 16 lipca 2003 został oddany 6 Eskadrze Lotnictwa Taktycznego w Powidzu, gdzie zakończył lotną karierę. Samolot przeszedł 1 remont główny w WZL-2 w Bydgoszczy (zakończony w październiku 1996). Podczas remontu nie został doposażony ani w GPS, ani TACAN (systemy te montowano od 1996 roku na Su-22 podczas prac w Bydgoszczy) – powodem było prawdopodobnie to, że należał do 23 serii produkcyjnej, czyli najstarszej użytkowanej w Polsce.
Obecnie Su-22M4 „3620” znajduje się na lotnisku 33 Bazy Lotniczej w Powidzu i oczekuje na swój dalszy los. Pozyskaniem tego unikalnego egzemplarza są zainteresowani Miłośnicy 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego zrzeszeni w Stowarzyszeniu „Przedmoście Piła”. Miałby stanowić eksponat skansenu o tematyce militarnej miasta Piły.
Przede wszystkim, prezentowany samolot jako jedyny noszący godło 6 PLMB i zachowujący barwy, w których latał w Pile jest fantastyczną pamiątką ludzi i wydarzeń, którzy zapisali się w historii pilskiego lotnictwa wojskowego. Warto aby wrócił do swego rodzinnego miasta jako hołd oddany wszystkim tworzącym historię 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Jak będzie, czas pokaże...
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2007, 17:50
- Lokalizacja: Piła
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
Akcja "tygrysek" najwidoczniej wypaliła.
Dziś w nocy przybył do Piły su22m4 o nr. bocznym 3620.
Skorzystałem z okazji obejrzenia (niestety zza płotu) suczki na terenie firmy nafta-trans.
Jutro transport samolotu na Wypoczynkową, na teren Agory w celu skręcenia samolotu. Następnie muzeum będzie musiało pozyskać schronohangar i umieścić wtedy samolot do hangaru.
Dziś w nocy przybył do Piły su22m4 o nr. bocznym 3620.
Skorzystałem z okazji obejrzenia (niestety zza płotu) suczki na terenie firmy nafta-trans.
Jutro transport samolotu na Wypoczynkową, na teren Agory w celu skręcenia samolotu. Następnie muzeum będzie musiało pozyskać schronohangar i umieścić wtedy samolot do hangaru.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
Dobra i zła wiadomość: http://www.zycie.pila.pl/informacje/200 ... /index.php
Dobra bo SU 22 trafiło do Piły. Zła bo się okazuje, że jak władza nie da to społeczeństwo samo z siebie niewiele zrobi.
Dobra bo SU 22 trafiło do Piły. Zła bo się okazuje, że jak władza nie da to społeczeństwo samo z siebie niewiele zrobi.
- skinspila
- PRZYJACIEL
- Posty: 358
- Rejestracja: 04 lut 2006, 16:12
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 1 raz
- Kontakt:
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
żeby dać trza mieć niestety czasy mamy takie a nie inne a ty jak masz to daj bo kasa im się przyda na utrzymanie :smile4:
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
wiem że Tygrysek to "nielot" ale czy jego silnik jest sprawny???
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
"Podczas wojny wybudowano także trzy betonowe pasy startowe o długości 1525, 1200 i 1125 metrów usytuowane na kształt trójkąta." - tak było za Niemca.
"W związku z przyjęciem nowych samolotów lotnisko ponownie zostało gruntownie przebudowane. Wydłużona została główna droga startowa, która ostatecznie miała długość 2600 metrów." - tu przed przejęciem SU-22
"Lotnisko posiada cztery drogi startowe oraz liczne drogi kołowania. Główna droga startowa, betonowa, ma wymiary 2400 x 60 metrów i wybudowana jest na kierunku 03/21. Dwie krótkie trawiaste drogi startowe o wymiarach 700 x 100 m i 450 x 150 m leżą po obu stronach betonowej drogi startowej i dodatkowa trawiasta droga startowa na kierunku 09/27 ma wymiary 750 x 150 m. Lotnisko ma nietypowy układ północ-południe, kiedy to większość lotnisk w Polsce ma układy typu zachód-wschód." - a to informacja z wikipedii
"Wprowadzenie do eksploatacji w 6 plm-b samolotów Su-22 stwarzało wiele problemów: m.in. awaryjność awioniki spowodowaną dużą wilgotnością w nowych schronohangarach, a także nadmierny hałas, gdyż pilskie lotnisko było położone w sąsiedztwie terenu miejskiego. Aby temu zaradzić stworzono barierę przeciwhałasową."
nasuwają mi się takie pytania:
czy po wybudowaniu 3 pasów startowych przez Niemców lotnisko od nowa zostało zbudowane po wojnie? Czy nadal istnieją te pasy startowe i został ten jeden najdłuższy tylko wydłużony przed przejęciem Su? Jeżeli istnieją to prosiłbym o zaznaczenie na jakiejś mapce wspomnianego trójkąta który one tworzą. Dlaczego w wikipedii mowa o jednym pasie?
I jak wygląda dokłanie na naszym lotnisku wspomniana bariera przeciwhałasowa??
"W związku z przyjęciem nowych samolotów lotnisko ponownie zostało gruntownie przebudowane. Wydłużona została główna droga startowa, która ostatecznie miała długość 2600 metrów." - tu przed przejęciem SU-22
"Lotnisko posiada cztery drogi startowe oraz liczne drogi kołowania. Główna droga startowa, betonowa, ma wymiary 2400 x 60 metrów i wybudowana jest na kierunku 03/21. Dwie krótkie trawiaste drogi startowe o wymiarach 700 x 100 m i 450 x 150 m leżą po obu stronach betonowej drogi startowej i dodatkowa trawiasta droga startowa na kierunku 09/27 ma wymiary 750 x 150 m. Lotnisko ma nietypowy układ północ-południe, kiedy to większość lotnisk w Polsce ma układy typu zachód-wschód." - a to informacja z wikipedii
"Wprowadzenie do eksploatacji w 6 plm-b samolotów Su-22 stwarzało wiele problemów: m.in. awaryjność awioniki spowodowaną dużą wilgotnością w nowych schronohangarach, a także nadmierny hałas, gdyż pilskie lotnisko było położone w sąsiedztwie terenu miejskiego. Aby temu zaradzić stworzono barierę przeciwhałasową."
nasuwają mi się takie pytania:
czy po wybudowaniu 3 pasów startowych przez Niemców lotnisko od nowa zostało zbudowane po wojnie? Czy nadal istnieją te pasy startowe i został ten jeden najdłuższy tylko wydłużony przed przejęciem Su? Jeżeli istnieją to prosiłbym o zaznaczenie na jakiejś mapce wspomnianego trójkąta który one tworzą. Dlaczego w wikipedii mowa o jednym pasie?
I jak wygląda dokłanie na naszym lotnisku wspomniana bariera przeciwhałasowa??
Re:
Hałas rozchodzący się z lotniska niebył argumentem decydującym o jego zamknięciu nawet w 20% powszechnie jest wiadomo że Piła była skupiskiem mundurowych (WOSS, 6 pułk, policja, i jeszcze kilka mniejszych jednostek i komenda) gdy solidarność dochodziła do władzy to siłą rzeczy w takich skupiskach niemiała poparcia wobec czego zaczoł sie proces przeżedzania takich skupisk wojskowych, a hałas który doprowadzał do protestów to argument który im znieba spadł. Myslę że to jest ogólnie wiadome tylko mało się o tym wspomina.To nie Ukraina to aeroklub który jeszcze nadaje ton lotniczy w dawnej siedzibie 6PLMB!!! I Komu to przeszkadzało??? Z perspektywy czasu wiadomo już, że Piła straciła bardzo na rozwiazaniu pułku oj BARDZO!!! I jak to u nas bywa czesto ręka znalazła się nocniku...
Samolot na niebie to już rarytas u nas.
Do krzesin rok temu przyszły efy okoliczni mieszkańcy to mogą sobie ponarzekać i tyle a przecież tam wyjście pasa jest na dużą aglomeracje, i teraz władze się tym nie przejmują, a kilkanaście lat temu by miały??
regards.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
Mówie to z całym szacunkiem dla lotnictwa wojskowego i wyszystkich tych którzy je w Pile tworzyli.
Jaka by nie była to przyczyna to cieszmy się, że owego lotniska już nie ma. Piła po likwidacji 6 pułku zyskała i to bardzo. Stała się cichszym miastem.
Jaka by nie była to przyczyna to cieszmy się, że owego lotniska już nie ma. Piła po likwidacji 6 pułku zyskała i to bardzo. Stała się cichszym miastem.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
Afrykańska kopalnie diamentów, zapewne reperezentują sobą dużą wartość. Ale i jest w nich tak głeboko i przez to gorąco, że w nich "wysiedzieć" nie można.
Re: Polskie lotnisko wojskowe w Pile
Pilskie lotnisko znajduje się niestety zbyt blisko miasta.
Fajnie żyć sentymentami, ale wyobrażacie sobie te protesty, gdyby odrzutowce wrócily do Piły?
Fajnie żyć sentymentami, ale wyobrażacie sobie te protesty, gdyby odrzutowce wrócily do Piły?
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.