Dziś spotkałem się z teorią, iż pilski węzeł po II wojnie podlegał kolejno pod dyrekcje w:
- Gdańsku
- Bydgoszczy(być może był to tylko "pododdział" Gdańska)
- Poznaniu (podlegając pod "pododdział" w Gorzowie)
- Szczecinie
- Poznaniu.
Ktoś może to potwierdzić, zaprzeczyć temu? I skąd pomysł by Piła podlegała dyrekcji w Gdańsku. Czy było to kontynuacją niemieckiego rozwiązania?
Dyrekcje kolei
Re: Dyrekcje kolei
Raczej nie, przed 1945 rokiem Piła podlegała pod dyrekcję wschodnią (Reichsbahndirektion Osten) z siedzibą w Frankfurcie.ziolek pisze:Ktoś może to potwierdzić, zaprzeczyć temu? I skąd pomysł by Piła podlegała dyrekcji w Gdańsku. Czy było to kontynuacją niemieckiego rozwiązania?
Re: Dyrekcje kolei
Na pewno wlatach 90-tych podlegał pod DOKP w Szczecinie. Wagonownia podlegała pod zarząd w Gorzowie Wlkp. a lokomotywownia była zarządzana w Szczecinku.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.