Komunikacja miejska w Pile

Współczesne sprawy naszego miasta.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: ziolek »

hm... Faktem jest, że na dworcu pilskiego PKS widuje Autosana w barwach pilskiego MZK. Być może to właśnie ten. :)
Regulator
Posty: 8
Rejestracja: 12 lis 2010, 20:17

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Regulator »

Witam,

Czy ktoś posiada fotografie autobusów z lat 80tych, 90tych. Pamiętam różne ciekawe kolorowe dzieła - na myśli mam pierwsze reklamy na autobusach.

Tutaj linki do niektórych przykładów, niektóre zdjęcia dość unikalne jeśli ktoś lubi klimaty komunikacji miejskiej.

http://www.ekanarki.pl/photogallery.php?album_id=1

http://w514.wrzuta.pl/film/8DDBkK2ayoD/mzk

http://www.phototrans.eu/24,355,0,Miejs ... _Pile.html

Poza tym pytanko - czy ktoś wie czemu przerwano numerację autobusów pomiędzy 337 a 351 - wozów o takich numerach bocznych chyba nie było (?)

Pozdrawiam.
adam1241
Posty: 1
Rejestracja: 06 gru 2010, 19:09

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: adam1241 »

Witam,

Czy ktoś z Was posiada zdjęcia wnętrza Jelczów? Chodzi mi o numery 331-337?
Awatar użytkownika
GaWroN
Posty: 118
Rejestracja: 07 cze 2006, 18:07
Lokalizacja: PIŁA (Schneidemühl) os. Zielona Dolina (Grünthal)

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: GaWroN »

Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu bawię się w robienie obrazków związanych z Piłą na wikipedię. Moje prace: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -11-30.svg i http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... C5%82a.svg . Chcę zrobić schemat komunikacji miejskiej (lepszy niż ten znajdujący się na stronie MZK, bo jest jakiś dziwny i koślawy) ale nie wiem jak się do tego zabrać i jak miałby wyglądać. Chcę na nim zamieścić wszystkie linie, każdą w innym kolorze (prócz 2BIS, 17BIS i 50BIS) oraz przystanki i ich nazwy. I tu moja prośba, czy moglibyście podrzucić trochę pomysłów schematu pilskiego MZK oraz jakieś własne pomysły? Z góry dziękuję za pomoc. Na propozycje/pomysły czekam na PW.

GAWRON :D
gaw
Posty: 15
Rejestracja: 04 cze 2011, 15:49

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: gaw »

W odpowiedzi na posty Marcina z 29 10 2007 r. spróbowałem sobie przypomnieć co nieco na temat kolorystyki pilskich autobusów z lat 80-tych i 90-tych, gdy często z nich korzystałem i, nie wiedząc dlaczego, interesowałem się nimi. Posiłkuję się nieco wiadomościami z phototrans.eu i z książki z okazji 50-lecia komunikacji miejskiej w Pile.

Jelcze M11 (L11?)
224 numer rejestracyjny PIB 926S, kremowo czerwony; zdjęcie z książki o 50-leciu komunikacji miejskiej w Pile, także na phototrans.eu. Pojazd z 1986 roku.
225 kremowo czerwony.

Jelcze PR 110:
251 kremowo czerwony, prawdopodobny numer rejestracyjny PIA 881N;
252 kremowo czerwony;
253 kremowo czerwony;
254 kremowo czerwony;
255 kremowo czerwony;
To pierwsza dostawa, według Tygodnika Nowego (numeru nie pamiętam) pierwsze zaczęły jeździć u nas w 1981 roku.
256 kremowo czerwony;
257 kremowo czerwony, po odmalowaniu biało czerwony;
258 kremowo czerwony
259 kremowo czerwony, po remoncie kremowo czerwony;
260 biało czerwony;
261 biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony; o ile mnie pamięć nie myli, to został wyremontowany i jeździł w barwach kremowo czerwonych.
256-261 mogły stanowić 3 dostawy: 256-257; 258-259; 260-261, ale pewności nie mam.
262 kremowo czerwony;
263 kremowo czerwony;
Oba powyższe miały jednak inny odcień czerwieni, jakby przechodzący w brązowy.
264 biało brązowy;
265 brązowo beżowy;
266 brązowo beżowy;
267 brązowo beżowy, po remoncie kremowo czerwony z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie";
268 brązowo beżowy.
Schemat malowania wozów o numerach 265-268 miał jeszcze pewne odrębności: na ścianach bocznych części zwykle malowane na czerwono nosiły kolor beżowy, zasadniczo bardzo podobny do standardowego kremowego, natomiast pozostała część utrzymana była w barwie brązowej, jakby czekoladowej. Drzwi były chyba brązowe, z wyjątkiem 266, który mógł mieć beżowe. Ściana przednia była brązowa, ściana tylna również, z wyjątkiem 266, który miał ją brązowo beżową, z podziałem barw, będącym przedłużeniem ze ścian bocznych.
269 biało czerwony;
270 numer rejestracyjny PIB 120P, biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony, po kolizji drogowej literki na ścianie przedniej zamalowane na czerwono. Zdjęcie w książce o 50-leciu komunikacji miejskiej w Pile.
271 prawdopodobny numer rejestracyjny PIB 121P, biało czerwony.
269-271 stanowiły jedną dostawę.
272 kremowo czerwony, tak samo po remoncie;
273 kremowo czerwony;
274 kremowo czerwony, tak samo po remoncie, z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie", ten wóz po wycofaniu stał gdzieś w gospodarstwie, przy drodze Piła-Poznań za Ujściem;
275 kremowo czerwony.
O ile dobrze pamiętam, to autobusy z przedziału 272-275, jako ostatnie nosiły na ścianie przedniej oznaczenia wynikające z licencji Berliet'a. Ponadto 273, jak i inne: prawdopodobnie 252, 263, 298 i chyba 305 nosiły wokół reflektorów przednich srebrne ramki, pochodzące najpewniej z Autosanów H9. Starsze Jelcze miały także możliwość zamontowania 4 chorągiewek na przednim zderzaku.
276 biało czerwony;
277 biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony, później z reklamą Fotoexpress, w Tygodniku Nowym było zdjęcie tego wozu jeszcze bez reklamy choć po remoncie;
278 biało czerwony;
276-278 pochodzą z jednej dostawy.
279 kremowo czerwony;
280 kremowo czerwony.
279-280 pochodzą z jednej dostawy.
281 żółto czerwony, po wycofaniu ten wóz stał blisko rogu Roosevelta/Okólnej;
282 żółto czerwony;
283 żółto czerwony, po remoncie kremowo czerwony, później z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie", a następnie z reklamą Digitronik.
281-283 stanowiły były z jednej dostawy, co szczególnie było widać po soczystym żółtym kolorze, w przeciwieństwie do zwykłego kremowego.
284 kremowo czerwony;
285 kremowo czerwony;
286 kremowo czerwony, po kolizji nie miał już literek na przedniej ścianie;
287 kremowo czerwony;
288 kremowo czerwony, po remoncie biało czerwony, później z jakąś reklamą.
284-288 były z jednej dostawy. Wozy o numerach bocznych 279-288 po przyjściu miały numery malowane czcionką znaną z pilskich Autosanów H9. Niektóre autobusy (chyba 280) miały część numeru bocznego malowane zwykłą dla Jelczy czcionką, a część taką, jak H9.
289 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 689R, kremowo czerwony;
290 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 690R, biało czerwony, tak samo po remoncie, potem z jakąś reklamą, być może składu węgla;
291 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 691R, biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony, potem z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie", następnie z jakąś inną;
292 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 692R, biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony, potem z reklamą, być może Kalinowskiego;
293 numer rejestracyjny PIS 693R, biało czerwony, po reklamie kremowo czerwony, potem z reklamą jakichś rzeczy malarskich, jego zdjęcie jest na phototrans.eu. Złomowany w 2003 roku.
289-293 pochodziły z jednej dostawy. Zostały dostarczone w 1985 roku.
294 kremowo czerwony;
295 kremowo czerwony.
294-295 pochodziły z jednej dostawy z roku 1985/86.
296 numer rejestracyjny PIB 920R, kremowo czerwony, po remoncie biało czerwony, potem z jakąś reklamą, później zamienioną na inną;
297 numer rejestracyjny PIB 921R, potem PP 25165, kremowo czerwony, tak samo po remoncie, później z reklamą Met-El, potem zamieniona na reklamę sklepu No More, zdjęcia na phototrans.eu. Złomowany w 2003 roku.
296-297 pochodziły z jednej dostawy z roku 1986.
298 kremowo czerwony;
299 kremowo czerwony;
300 numer rejestracyjny PIB 949S, kremowo czerwony, po remoncie biało czerwony, potem z reklamą Henkel, przednia ściana malowana wówczas w barwy miejskie w najstarszej wersji, zdjęcia na phototrans.eu. Złomowany w 2004 roku.
301 kremowo czerwony;
302 kremowo czerwony.
298-302 pochodziły z jednej dostawy z roku ok.1988. Wozy z tej i kolejnych dostaw miały z tyłu dodane światło przeciwmgielne nad tylnym zderzakiem po lewej stronie.
303 kremowo czerwony;
304 kremowo czerwony;
305 kremowo czerwony;
306 kremowo czerwony;
307 kremowo czerwony;
308 kremowo czerwony;
309 kremowo czerwony;
310 kremowo czerwony;
311 kremowo czerwony;
312 kremowo czerwony; po remoncie z reklamą, przednia ściana w barwach miejskich w najstarszej wersji.
Prawdopodobnie pojazdy 303-307 pochodziły z jednej dostawy, a 308-312 z kolejnej. W każdym razie pojawiły się około 1988/89 roku.
313 numer rejestracyjny PIB 982S;
314 numer rejestracyjny PIB 981S, od roku 2003 PP 25193, biało czerwony; reklama Space Hit, początkowo mała, potem powiększona; to pierwszy wóz z reklamą w Pile, wbrew temu, co jest napisane w książce dotyczącej 50-lecia komunikacji miejskiej; był o tym pojeździe artykuł swego czasu w Tygodniku Nowym; po remoncie autobus pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany około 2010 roku;
315 numer rejestracyjny PIB 981S, biało czerwony, reklama Mini-max;
316 numer rejestracyjny PIB 980S, od roku 2003 PP 25168, biało czerwony, reklama Express pilski, potem Foto-Zaranek; po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2010 roku;
317 numer rejestracyjny PIB 225S, od roku 2003 PP 24708, biało czerwony; z jakąś reklamą, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2009 roku;
318 numer rejestracyjny PIB 224S, od roku 2003 PP 25513, kremowo czerwony (odcień kremowego był nieco bardziej żółty, niż normalnie); po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, reklama Panoramy Firm ale raczej tylko po lewej stronie, złomowany około 2009 roku;
319 numer rejestracyjny PIB 223S, od roku 2003 PP 23367, biało czerwony, reklama Celmar, po remoncie pojazd pomalowany w najstarszy schemat barw miejskich; następnie z reklamą szkoły językowej Hello, a potem Panoramy Firm. Złomowany w 2005 roku.
313-319 pochodziły z jednej dostawy z 1989 roku. Od tych wozów począwszy, wszystkie miały światło przeciwmgielne wbudowane w zderzak z tyłu po lewej stronie, przy czym, w miarę zużywania się pojazdu zderzak, bywał wymieniany na pochodzący z wycofanych już autobusów starszych wersji tego typu. Zdjęcia tej partii PR 110 są na phototrans.eu, z wyjątkiem 313 i 315. Nowe tablice rejestracyjne pojawiły się w 2003 roku.
320 numer rejestracyjny PIA 929F potem PP 25115, kremowo czerwony, reklama Horus od ok. 2007 roku, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2009 roku;
321 numer rejestracyjny PIA 928F potem PP 25514, kremowo czerwony, jakaś reklama, po remoncie reklama Jutrzenki, następnie Petro-Oil, ściana przednia pomalowana w najstarszy schemat barw miejskich, złomowany w 2006 roku.
320-321 pochodziły z jednej partii, z roku 1989. Ich zdjęcia na phototrans.eu. Nowe tablice rejestracyjne pojawiły się w 2003 roku.
322 numer rejestracyjny PIA 224R potem PP 25512, kremowo czerwony, jakaś reklama, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany około 2009 roku;
323 numer rejestracyjny PIA 225R potem PP 25133, kremowo czerwony, jakaś reklama, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2009 roku;
324 numer rejestracyjny PIA 226R potem PP 24163, kremowo czerwony, reklama Westa-Life, później Netia, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich oraz ze ścianą przednią stosowaną w nowszej wersji Jelcza 120M, reklama Braas. Pojazd niedawno złomowany.
322-324 pochodziły z jednej partii z roku 1990. Ich zdjęcia na phototrans.eu. Nowe tablice rejestracyjne pojawiły się w 2003 roku.
325 numer rejestracyjny PIA 235R, od 2003 roku PP 25191, kremowo czerwony, reklama Monitor Polski, odmalowany w barwy miejskie „wzoru drugiego” (przyjmijmy: wzór 1: czerwono biało żółty, jak w Renault 186-198; wzór 2: jak w Neoplanach 351-360; wzór 3: obecnie obowiązujący). Zdjęcia na phototrans.eu. Pojazd z 1990 roku, złomowany w 2004 roku.
326 numer rejestracyjny PIT 4989, od 2003 roku PP 23261; biało czerwony, reklama (między innymi) Natura; po remoncie w 2003 roku pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich oraz ze ścianą przednią stosowaną w nowszej wersji Jelcza 120M. Zdjęcia na phototrans.eu. Pojazd z 1991 roku, niedawno złomowany.

STARSZE POJAZDY: Autosan H9-35 i jeden Jelcz 200 MEX
176 typowe dla H9 malowanie w pasy bordowo białe, od poziomu okien biały, zdjęcie czarno białe w książce o 50-leciu komunikacji miejskiej w Pile; po prawdopodobnym remoncie dół (do listew) średnioniebieski, wyżej czerwonobrązowy, od wysokości okien biały;
178 dół (do listew) seledynowy, wyżej czerwonobrązowy, od wysokości okien biały;
181?
182 dół (do listew) brązowy ciemny, wyżej beżowy, od wysokości okien biały;
183?
184 dół (do listew) brązowy ciemny, wyżej beżowy, od wysokości okien biały;
185 dół (do listew) średnioszary, wyżej biały, od wysokości okien średnioszary;
186 dół (do listew) ciemnofioletowy, wyżej jasnobłękitny, od wysokości okien biały, środkowa część tego pojazdu służyła od mniej więcej 1986 roku, przez lat z grubsza 10, jako wiata na podwórku przy ul. Lelewela 60;
187 dół (do listew) brązowy, wyżej beżowy, od wysokości okien biały;
188 dół (do listew) średnioniebieski, wyżej czerwonobrązowy, od wysokości okien biały;
190?
191 dół (do listew) ?, wyżej magnoliowy, od wysokości okien biały;
193?
196?
197?
198 dół (do listew) ciemnofioletowy, wyżej jasnobłękitny, od wysokości okien biały; po odmalowaniu, około 1985 roku, dół (do listew) ciemnobrązowy, wyżej średniobrązowy, od wysokości okien biały;
200 Jelcz MEX, typowe malowanie dół czerwony, od wysokości okien biały;
202 dół (do listew) ciemnozielony, wyżej bardzo jasny szary, od wysokości okien biały?;
203 dół (do listew) ?, wyżej czerwony, od wysokości okien biały;
210 dół (do listew) średnioniebieski, wyżej czerwony, od wysokości okien biały, po remoncie około 1984 roku, dół (do listew) czerwony, wyżej biały, na wysokości okien oddzielony czerwonym paskiem, wyżej biały;
211 dół (do listew) pomarańczowy, wyżej beżowy albo jasnoszary, na wysokości okien oddzielony pomarańczowym paskiem, wyżej beżowy albo biały;
212 dół (do listew) pomarańczowy, wyżej beżowy albo jasnoszary, na wysokości okien oddzielony pomarańczowym paskiem, wyżej beżowy albo biały;
213 dół (do listew) pomarańczowy, wyżej beżowy albo jasnoszary, na wysokości okien oddzielony pomarańczowym paskiem, wyżej beżowy albo biały;
214 dół (do listew) pomarańczowy, wyżej jasnoszary, na wysokości okien oddzielony pomarańczowym paskiem, wyżej beżowy albo biały;
215 dół (do listew) pomarańczowy, wyżej beżowy, na wysokości okien oddzielony pomarańczowym paskiem, wyżej beżowy albo biały;
211-215 pochodziły najprawdopodobniej z jednej dostawy. Na pewno były już w 1983 roku.
216 typowe dla H9 malowanie w pasy pomarańczowo białe, od poziomu okien biały;
217 typowe dla H9 malowanie w pasy pomarańczowo białe, od poziomu okien biały;
218 numer rejestracyjny PIA 004B, typowe dla H9 malowanie w pasy pomarańczowo białe, od poziomu okien biały, zderzak niebieski z dospawanymi rurkami o niewiadomym dla mnie przeznaczeniu (podobnie w innych starszych H9), zdjęcie kolorowe w książce o 50-leciu komunikacji miejskiej w Pile
219 typowe dla H9 malowanie w pasy pomarańczowo białe, od poziomu okien biały;
220 typowe dla H9 malowanie w pasy pomarańczowo białe, od poziomu okien biały.
216-220 pochodziły zapewne z jednej dostawy. Prawdopodobnie były już w 1983 roku.
222 dół (do listew) bordowy, wyżej kremowy, na wysokości okien oddzielony bordowym paskiem, wyżej beżowy albo biały;
223 dół (do listew) bordowy, wyżej kremowy, na wysokości okien oddzielony bordowym paskiem, wyżej beżowy albo biały.
222-223 pochodziły z jednej dostawy. Pojawiły się około 1985 roku. Wydaje mi się, że przetrwały do około 1991 roku.
Nie wymieniłem wszystkich pojazdów, tylko te, które pamiętam, że były, a i tak kolorystyki każdego z nich nie pamiętam. Poza tym nie pamiętam, by w ogóle były autobusy o numerach 204-209. Pomijam także Autosana o numerze 227, gdyż był to, jak sądzę, H9-21. Między 228, a 250 również nie było żadnych pojazdów.
Jeśli są błędy, proszę mnie sprostować, względnie uzupełnić.
maritim
PRZYJACIEL
Posty: 170
Rejestracja: 23 lis 2009, 23:19

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: maritim »

To zdjęcie mogłoby się pojawić w innych działach, ale tu chyba najbardziej pasuje... Wprawdzie niewiele na nim widać, ale mam nadzieję, że wprawne oko da sobie radę. Jestem ciekaw czy ktoś rozpozna miejsce i czas...?

Obrazek
adam
PRZYJACIEL
Posty: 1379
Rejestracja: 22 wrz 2006, 18:58
Lokalizacja: Niemcy

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: adam »

Czy jest to Al. Niepodległości? Po lewej stronie przy tych krzewach był lub jest bar piwny, tak mi się to miejsce na zdjęciu kojarzy, z umiejscowieniem w czasie jest już gorzej.
maritim
PRZYJACIEL
Posty: 170
Rejestracja: 23 lis 2009, 23:19

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: maritim »

Brawo Adam! Zagadka nie była chyba zbyt trudna... Po prawej stronie widać nieistniejące zabudowania gospodarskie w miejscu których powstał salon kominków... Autobus linii nr 2 znajduje się na wysokości salonu Opla... Zdjęcie zostało zrobione na przełomie lat 70/80 więcej można chyba powiedzieć po typie autobusu...
Regulator
Posty: 8
Rejestracja: 12 lis 2010, 20:17

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Regulator »

Witam,

uzupełniając informacje użytkownika Gaw, dodaje nieco od siebie o reklamach na pojazdach (biorę pod uwagę "epokę", którą kojarzę):

290 - reklama kawy, bodajże MK Cafe
291 - ostatnia, którą kojarzę to Mago - słodycze i salon Hondy
292 - rzeczywiście był Kallak, potem Głos Wielkopolski, później po remoncie jakaś firma leasingowa
293 - tu był chyba Digitronik, później rzeczywiście hurtownia artykułów malarskich (Hades bodajże)
296 - farby czy coś podobnego
297 - jak zostało przedstawione - Met-El a potem sklep No-More
300 - przed wspomnianym Henklem była AGFA
312 - firma Sanpol - armatura, sanitaria - coś w tym stylu
314 - Wrangler i tu jeszcze była reklama firmy NIKE, bodajże w kontekście któregoś z salonów sportowych
315 - Mini Max a potem jeszcze bodajże Adidas
316 - tak jak napisał Gaw, odsłon Foto-Zaranka były bodajże dwie
317 - PCMB - niebiesko - zółta
318 - także niebieskie z funduszami leasingowymi
319 - przed reklamą Hello miał reklamę salonu ubrań Telimena
320 - StalExport na pomarańczowo za dawnych lat
321 - Gaw przedstawił po kolei, przed remontem też była jakaś reklama...
322 - stara jakaś zielono jaskrawa reklama sklepu z farbami, systemu malowania - coś w tym stylu
323 - wypożyczalnia Video Bazar, później BGŻ
324 - Netia była chyba w dwóch odsłonach, reszta została wpisana
325 - BGŻ
326 - Natura drogeria była z jednej strony, po drugiej coś innego, chyba też na krótko to był drugi bus z Netią.

Kojarzę też (ale nie potrafię przypisać do pojazdu): Gazetę Poznańską, Valliant, Celmar, jakiś Lombard, firma KOM.
Później na nowszych pojazdach (331-337) też mnóstwo było w stylu: Mars, Reebok, Intertour, Profil, Ceresit, Orange, jakieś banki, okna MS, Hermes, jakieś rolety, firma Best.

Naprawdę sporo się tych reklamodawców przewinęło.

Pozdrawiam
gaw
Posty: 15
Rejestracja: 04 cze 2011, 15:49

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: gaw »

Upieram się przy reklamie Digitronik na 283 (może 293 miał takową później?). Była ona koloru szarego, z czerwonymi literami, umieszczonymi po skosie, zachodzącymi na szyby. Znałem kiedyś jednego z kierowców akurat tego pojazdu.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: ziolek »

A może w Pile udałoby się zrealizować podobny pomysł:






? :)

Pamiątka po latach byłaby wielka. :)
Biały
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2012, 22:26

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Biały »

Jako, że odkryłem ten temat dopiero wczoraj, a komunikacją miejską interesuję się ooooo i jeszcze dłużej to trochę wychwyciłem tu błędów.

Mianowicie:
Jelcz 296 reklama firmy Teknos - mieszalnia farb
Jelcze 301-303 miały malowanie wiśniowo białe (nie był to prawdziwy kolor czerwony)
Jelcze 304-308 miały malowanie pomarańczowo białe
Jelcz 313 malowanie wiśniowo białe.
Dodatkowo Jelcz 300 miał wewnątrz na przodzie namalowany duży numer taborowy, a dla odmiany Jelcz 312 miał taki numer z przodu i z tyłu.

Reklama Gazety Poznańskiej faktycznie istniała. Była ona w barwach biało czerwonych, a posiadał ją Jelcz 325, rok bodajże 1994.

Reklamę PCMB posiadał Jelcz 326 również ale to o wiele wcześniej niż Jelcz 317.

Natomiast jeśli chodzi o reklamę Digitronika to posiadał ją Jelcz 283, a nie 293. Jelcz 293 posiadał reklamę Kalinowskich a pod koniec swojej eksploatacji reklamę Śnieżki.

To tyle.

PS. Kilka lat temu postanowiłem robić na własny użytek katalog pilskich autobusów miejskich. A że wpadłem na ten pomysł trochę za późno to paręnaście zdjęć mi brakuje. Dlatego jakby ktoś posiadał zdjęcia w szczególności starych PEEREK to wdzięczny byłbym za kontakt.
gaw
Posty: 15
Rejestracja: 04 cze 2011, 15:49

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: gaw »

Zgodzę się prawie z całym Twym postem, poza wozami o numerach 301-308.
298-302 były z jednej dostawy i nosiły jeden schemat malowania: kremowo-czerwony (odcień jednak bardziej zbliżony do czerwieni, niż do brązowego).
Kolejna dostawa, to pojazdy o numerach 303-307, ewentualnie 308. W tych pojazdach odcień czerwieni był rzeczywiście nieco inny.
Co można jeszcze zauważyć, to od numeru 298 drzwi do pojazdów były malowane na jednolity kolor, w tym przypadku kremowy.
Żaden z owych autobusów nie był fabrycznie malowany na kolor biały. Najbliższe "białe", to 300 po remoncie i 313 fabrycznie.
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

No więc jestem nowy i przyznam się, że znam się na komunikacji miejskiej w Pile. Jeśli chodzi o peerki to macie racje tylko mam pytanie bo ta historia z pilskimi perekami jest dziwna. Jak były malowane 314-326 wcześniej?
gaw
Posty: 15
Rejestracja: 04 cze 2011, 15:49

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: gaw »

Zobacz mój post w tym temacie z 27.04.2011. Ogólnie w momencie dostawy: 313-317 i 319 oraz 326 biało-czerwone, reszta kremowo-czerwone.
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Pięknie dziękuje drogi kolego! ale dlaczego numery taborowe 184 itp. są zarezerwowane dla jelcz 272 Mex (nie było 200 mex) i dla autosana jeśli miały to Berliety i Renault PR 100? :|
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Bardzo dziękuje za ten podesłany filmik (chodzi o historię MZK Piła). Otóż są tam moje ulubione berliety i mam pytanie czy te zdjęcia są są "oddzielone" od filmu i dajcie porządnego linka! Bo ten nie działa i smutno mi bo robię foto książkę z berlietami..
gaw
Posty: 15
Rejestracja: 04 cze 2011, 15:49

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: gaw »

Berliety miały te numery później. Wpierw nosiły je H9. Zostały więc po latach powtórzone.
Pamiętam, że "ogórek" miał numer 200. Ale fotografii nie posiadam. Jeśli masz jakieś, zamieść proszę:)
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Tak ładnie prosisz to poszukam gaw nie ma sprawy! :)
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

A na koniec taka ci ciekawostka bo o tym prowadziliście rozmowę.. o reklamach!

Reklamy berlietów:
185 - Grzejniki elektryczne Piła
187 - Kserokopiarki, rolki, kasomaty-Best
189 - Inter tour
190 - U rudej
191 - U rudej, Olej samochodowy (329 też to miało)
To na tyle..
Maks-PilaniN
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Chciałbym poruszyć temat o 14 nowych autobusach które moją trafić do Piły. MZK Piła zrzyna kasę od ludzi miejscowych wystarczy tylko zadzwonić pod jakiś numer.. nie pamiętam go. Ale ktoś wie jakie to mają być autobusy?
Bocian
PRZYJACIEL
Posty: 829
Rejestracja: 20 lip 2006, 23:20
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Bocian »

Nic nie rozumiem z Twojego posta...
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Chodzi mi o nowych 14 autobusów co mają trafić do Piły. Nie słyszałeś o tym? Wyświetlają to w Neoplanach N4016 na monitorze i można ich wesprzeć (jest tam ich numer). To jest ostatni fundusz z EU na lata 2007-2013. Podobno mają kupić je na zakończenie funduszy z EU. Może tak to wytłumaczę inaczej.
Bocian
PRZYJACIEL
Posty: 829
Rejestracja: 20 lip 2006, 23:20
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Bocian »

Nic nie słyszałem. Wyświetleń w Neoplanie nie widziałem, bo jeżdżę głównie rowerem.
m29
Posty: 2
Rejestracja: 03 mar 2012, 14:59

Post autor: m29 »

Jelcze 120M 367-371 to moim zadaniem zdecydowanie, złe podejście. Nie wiem po co to zrobili, po to żeby kupić N4411 i na 1.3 i 5 na 3 tymi "knypkami" się nie da jeździć. Ale trudno wyszło jak wyszło. Ciekawe jak będzie z Mercedesami Citaro, które miały być we 09.2012 i ciągle ich niema.

Ps.: Jelcze do pozostawienia to:
JELCZ M121MB(1997)#361
JELCZ 120M(2000)#364 I
Oczywiście: JELCZ120M#365
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się